: Cutie manuala vs. cutie automata


CrHomozom
Sunt o fire practica. Daca stergatorul de parbriz poate fi actionat de servomotor, n-o sa-l misc cu mâna. Daca exista pompa de benzina n-o sa injectez eu benzina cu seringa în motor. Si, la urma, daca exista un dispozitiv care sa schimbe automat raportul de transmisie, n-o sa dau eu din mâna pentru asta. Asa ca prefer de departe masinile cu schimbator automat. Argumente:
- confort, lipsa de griji
- nu consuma semnificativ mai mult decât una manuala (sunt cazuri unde consuma mai putin)
- nu costa mult, raportat la pretul total al masinii
- nu ma afecteaza ca pierd câteva secunde la demaraj la stop, nu fac concursuri si nu mor dupa chestii de viteza rapida :)
- întretinerea nu e nici ea cine stie ce raportat la întretinerea totala
- la fiabilitate nu mai sunt probleme, cutia evoluând în decursul timpului
- cu cutiile noi poti pune si frâna de motor si ce mai vrei
Deci pentru mine notiunea de masina personala nu exista decât în versiune automata.
Voi ce pareri aveti? De ce?

Bill
Cutie automată, clar! De când conduc mașină cu cutie automată, care are și modul de croazieră la viteză dată, nu aș reveni la cutie manuală pentru nimic în lume. Deși a adăugat 800$ la prețul mașinii, confortul de a conduce fără stress, mai ales în oraș, este de nedescris. Sunt convins că soția mea a ajuns să conducă bine mai ales datorită faptului că nu a trebuit să își bată capul cu schimbătorul de viteză. Perfect de acord cu tot ce a spus maimutz. Și nu sunt singurul; în SUA, peste 80% din mașini au cutie automată.

ladima
Votez cu manuala. Principalul argument este acela ca sunt si unele lucruri pe care e mai placut sa le faci manual. :D Maimutz, tu ai dat exemple pertinente dar decat intr-o singura directie. O sa iti dau exemple unde lucru manual iti ofera mai multe satisfactii:
1. Setarile la camera foto manuale sunt de multe ori mai utile decat modul auto.(stiu ca tu si aici preferi "auto");
2. Cand instalezi un program ii dai next>next>next? Eu nu. Prefer sa setez manual;
3. Imi place sa bat manual mai mult decat sa bat la masina. :)

Acum serios, cutia manuala este pentru cei cei prefera sa aiba un control total asupra masinii si care uneori simt nevoia sa "pilotezi" masina decat sa o conduci. In plus este preferabila in depasiri (corect folosita) si la drumuri lungi - schimband directia mai alungi somnul.

dansabin
Am votat pentru cutie manuală. Depinde mult și ce înțelegi prin mașină. O necesitate? Un mijloc de a te deplasa către serviciu și retur, ori să scapi de nebunia taximetrelor când ai mâinile pline cu bagaje? Sau e pur și simplu o plăcere? Pentru mine e o pasiune.
La vârsta de patru ani am primit un tractoraș cu pedale, care avea direcția cu cremaileră, adică trebuia să răsucești de "covrig", nu vira ca o bicicletă. Și mi-am dorit mai mult, astfel că de la cinci ani am făcut Karting. Lucrurile au evoluat și sunt puține vehicule pe care nu le-am pilotat. Că au avut cutie automată, manuală, semiautomată, secvențială, că au fost autoturisme, camioane, autobuze, au cam trecut toate prin mâinile... și picioarele mele. Dar tot la cutie manuală mă opresc. Fără supărare, dar mă simt handicapat dacă nu pun eu mâna, să schimb eu la ce turație vreau, practic la ce turație-i place mașinii. Dacă mergi cu o mașină puternică, simți adevărata forță a motorului doar cu o cutie manuală. Nu am o statistică la îndemână, dar mașinile care au cutie automată sunt mai lente. Pe când celelalte ajung la viteze superioare pe distanțe mici. E plictisitor să-ți schimbe "altcineva" vitezele. Dar mai bine mă opresc, că are un stil "mamutz" de a ne provoca la discuții incitante...

Toranaga
una dintre "micile placeri ale vietii" este cutia manuala, asa ca nu cred ca voi renunta la ea intr-un viitor apropiat

Xllerator
Sint spirit accelerat, si nimic nu se compara cu momentele in care turez masina la 6-7000 rpm. Iar intr-o intrecere (zilnica :cool:) cu participanti la trafic la fel de agitati, tehnica schimbarii vitezelor e un avantaj pentru cunoscatori.
Nu mi-as lua automatic.

bomath
Originally posted by ladima
[...] Acum serios, cutia manuala [...] este preferabila in depasiri (corect folosita) [...]
Deși am votat cu „automată” din tot sufletul (spre deosebire de convingerile mele :) gameristico-simulatoristice) partea subliniată de ladima e o parte aproape înfricoșătoare. Ca șofer relativ începător, depășirile pe la viteze mai ridicate (ceea ce pt. mine înseamnă „peste 90km/h”) sunt mai sigure, în condiții de trafic mediu-intens. Și mai există destule cazuri în care schimbarea de viteză te poate prinde în loc greșit... am blestemat toate jumătățile de curbă în care un Opel Omega se gândea să schimbe din a treia în a doua și invers, pe drumul de la Brașov spre Poiana Brașov. Dar prin oraș... rulz.
Aproape că-mi venea să votez „Indiferent”, dat fiind faptul că limitele (extremul confort vs. situații periculoase) tindeau să producă efecte cu aceeași intensitate emoțională, dar ar fi fost nedrept, ținând cont de aceleași intensități luate la un singur moment.
Damn, și totuși Oltcit-ul mă gâdilă plăcut la urechi... dar chiar n-am văzut la nimeni să ducă 7000RPM.

adyroman
Manual. Asa cum spunea altcineva mai devreme, masina e o pasiune pentru mine. Daca nu am batu' in dreapta ca sa mestec in benzina, parca nu are farmec. Daca mi-as fi dorit confort, cu siguranta as fi ales cutia automata. Acolo avantajul imens este ca poti conduce cu o singura mana, iar cu cealalta poti vorbi la telefon, poti tine o tigara linistit... And so on. Plus ca am auzit ca durata medie de viata a masinilor cu cutie automata este mai mare decat a celor cu cutie manuala (cei care nu cunosc o forteaza prea mult).
Dar altfel, cand imi voi cumpara si eu o masina, va iau pe toti la o plimbare mica, sa va dau cu capul de toate geamurile sa vedeti ce inseamna cutie manuala... :hihi:

Zozo
O persoană mai comodă (și mai leneșă) preferă automată, te scutește de o treabă; în timp ce o persoană ce conduce așa, mai sportiv, rămâne fidel celei manuale. Eu votez cu cea manuală.

dansabin
Originally posted by Xllerator
Sint spirit accelerat, si nimic nu se compara cu momentele in care turez masina la 6-7000 rpm
Dintre mașinile românești, doar Oltcitul ajunge la o asemenea turație, fără să ai șanse să vezi pistoanele cum ies prin capotă :approve:. Așa am aflat ce mașină ai, pentru că într-un alt thread ai ocolit, elegant, răspunsul... :cool2:

Dau o bilă albă pentru cutiile manuale că te ajută la depășiri. Tocmai am venit de la Lugoj la Timișoara cu un "gigant" Matiz, iar la 110Km/h, în timp ce depășeam o înlănțuire de camioane, mi-a apărut un alt mastodont în față, din sens opus. Dacă nu mutam "bățul" din 5 în 4, ăla eram. Dacă aveam cutie automată trebuia să înghit tot fumul camionagiilor... :drogat:
Votez cu automat pentru ștergătoarele de parbriz. În armată am tras de niște sfori să acționăm ștergătoarele, la un Zil bătrân, și tot am ajuns în șanț pentru că nu vedeam nimic din cauza ploii. Era un sistem bine gândit, mecanic, dar care se defectase când aveam mai mare nevoie parbriz curat... :(

nero
Cutie manuala. Pentru mine nu exista nici un deranj in plus, m-am obisnuit sa schimb vitezele in asa fel incat nici nu-mi mai dau seama cand o fac. Pe langa asta, alt avantaj e ca am pedala de ambreaj, lucru care ma ajuta mult mai ales in situatii mai deosebite (panta, urcat borduri, etc). Dar cele mai importante argumente mi se par consumul mai redus (aici trebuie sa-l contrazic pe maimutz, cutiile de viteze automate au 3 sau mai nou 4 trepte pe cand cele manuale au 5 sau 6, e normal ca cele din urma sa duca la un consum mai redus), controlul si fiabilitatea.

CrHomozom
De acord cu tine nero dar faza cu cutiile automate cu 3 viteze e depasita, sau e vorba de "low-end". M-am uitat la mai toate modelele noi care propun cutii auto, sunt cu 5 viteze (4 în cel mai rau caz, dar nu te obliga nimeni s-o iei). Unele modele de lux au si 6 viteze. Ce mi s-a parut simpatic este noua cutie Tiptronic Renault, la care un servorobot schimba totul în locul tau, cutia fiind aceeasi ca la varianta manuala. Deci ai 5 viteze, aceleasi raporturi, consum clar mai mic (de data asta), pentru ~550 € în plus. Ultima chestie faina la ea e ca poate trece în mod manual, si schimbi vitezele prin impulsuri, adica daca apesi în fata schimbi în treapta superioara si daca apesi în spate retrogradezi. Simplu si eficient si deloc scump. Apropo de depasirile în situatii limita, nu vad rostul acestor griji într-o tara unde sunt autostrazi sau drumuri nationale cu 4 benzi peste tot.

Si în final, ia întrebati-va sotiile, prietenele, colegele, ele ce cutie ar prefera? :D

spike
Cutie manuala 4 ever! Am avut cutie automata, si desi era foarte comod etc... nimic nu se compara cu senzatia o ai atunci cand tu controlezi masina si nu invers.

kidon
Pana acum cativa ani alegerea era clara: puristii, cei care doreau o masina mai rapida sau una cu consum mai scazut alegeau cutia manuala. Cei mai lenesi alegeau cutia automata - doar pentru confort, iar dezavatajele acesteia erau numeroase:
- consum mai mare, in medie cu 1 litru
- viteza maxima, acceleratii si reprize mai slabe
- smucituri ale masinii la apasarea brusca a acceleratiei

Astazi insa lucrurile s-au schimbat foarte mult: exista cutii automate cu 5, 6 sau chiar 7 trepte. Au multa electronica in ele iar diferenta fata de cea clasica este acum minima. Cutiile de varf de la BMW, Mercedes, Porsche etc. ofera mai multe moduri de functionare, pe care nu le cunosc insa in detaliu.

Eu votez cu o cutie manuala cu clapetele pe coloana de directie. :D

dansabin
Sora mea preferă clar cutia manuală. În rest, ai dreptate CeHomozom. Femeile preferă cutia automată. Dar eu nu sunt femeie. Încă :damn:!
Am încercat la o lansare Renault cutia Tiptronic, secvențială. E interesant. Parcă ești într-o mașină de raliu.
Cât privește drumurile de la noi, mai trebuie să curgă multă apă pe Bega (ori Sena) până să avem asemenea autostrăzi. Am rămas înmărmurit când am văzut șoselele din Serbia, după bombardamente. Mă așteptam să fie impracticabile, dar sunt excelente, pe patru și șase benzi.

nero
kidon eu sunt adeptul masinilor comode dar totusi nu agreez o cutie automata. Nici nu ma intrec cu nimeni la semafor si nici nu vreau sa dau radarele peste cap. Am condus masina cu cutie automata si nu pot sa zic ca a fost o experienta neplacuta, ii inteleg perfect pe cei care le prefera insa pentru mine tot cutia manuala se potriveste. Binenteles ca sotia mea ar prefera una automata. :)

Maimutz, desi eu nu sunt de acord ca masinile cu cutii automate sunt mai puturoase (majoritatea sunt dotate cu un mod "sport"), una e sa mergi pe langa Sena si alta e pe langa Dambovita. Din cate am vazut eu pana acum, prin tarile mai rasarite nu e mare lucru sa conduci o masina pe cand in .ro e o adevarata arta. In aceasta arta, prezenta schimbatorului de viteza e foarte importanta.

kidon
nero, si mie imi plac masinile comode. Nici nu vreau sa-mi aduc aminte de desele schimbari de directie la Dacie, doar pentru ca sa nu stai 5 minute depasind o oarecare masina. Am zis in postul anterior ca diferenta intre o cutie automata moderna si una manuala este astazi inexistenta, spre deosebire de deceniul trecut cand nu se putea vorbi de o plimbare foarte agreabila prin oras la volanul unei masini cu cutie automata.

Pana la urma de ce mi te-ai adresat? :confused:

Xllerator
Originally posted by dansabin
Dintre mașinile românești, doar Oltcitul ajunge la o asemenea turație, fără să ai șanse să vezi pistoanele cum ies prin capotă :approve:. Așa am aflat ce mașină ai, pentru că într-un alt thread ai ocolit, elegant, răspunsul... :cool2:Wrong. Desi ai ghicit bine, rationamentul tau s-a bazat pe o eroare initiala. La Oltcit-ul meu nu imi merge (inca) turometrul, deci inca n-am aflat cit duce; turatia o apreciez cu urecheometrul.
De 6-7000 rpm vorbeam apropo de Dacia (familiei). :cool:

nero
Originally posted by kidon
Pana la urma de ce mi te-ai adresat? :confused:

Pai tu adusesei vorba de masini comode.

taicaNOE
Am votat cutie automata. Am condus doua masini cu cutie automata si ceva mai multe cu cutie manuala. Daca masina are cel putin 100 CP nu se mai prea simt diferente la condus intre cele doua variante. La 100 CP ai suficienta forta pentru demaraje rapide si cu o cutie automata ... confortul e mai mare la masinile cu cutie de viteza automata mai ales la mersul in coloana, panta si in oras.

VIPER
Am votat cu automata... Am condus masini ce aveau si cutie manuala, si automata... Recunosc, sunt un lenes... La cutia manuala ai posibilitati sportive de schimbare a vitezelor, pe cand la cele automate mai putin... Vorbesc aici de modelele mai vechi, cele noi si scumpe au si posibilitati supersportive.

Masinutza mea, chiar daca e din 1979, are cutie automata... E model vechi, in 3 trepte, dar (inca) isi face treaba cum trebuie... Singura grija e sa nu iti fuga uleiul, in rest nimic... Mai mult, inca stie "kick-down" (trecerea fortata din a 3-a in a 2-a pentru depasiri mai rapide sau urcarea de pante mai dure) si o face si pe asta cu brio.

Daca ar fi sa-mi iau o masina noua, as opta tot pentru cutie automata... Nu simt nici o placere in a schimba vitezele, mai ales in Bucuresti... In plus, imi displace si sportul de picioare facut de miscarile ambreiaj, frana, acceleratie... Am mai zis-o mai demult prin forum, nu am veleitati sportive asa ca pentru mine cutia automata e ideala, imi lasa timp mai mult pentru observarea traficului...

Am mai invatat o "smecherie" (chiar daca multi o considera o prostie, eu zic ca nu e...): m-am invatat sa franez cu piciorul stang (ca sa nu amorteasca de tot, dar si ca sa nu uite de ambreiaj, in caz ca trec pe cutie manuala...). Am vazut ca cei de la WRC fac la fel (majoritatea): acceleratie = dreptul, frana = stangul. Pot sa va zic, sincer, ca treaba merge super! Franarea e mult mai rapida, eliminand timpul necesar mutarii piciorului drept de pe acceleratie pe frana...

Originally posted by dansabin
Fără supărare, dar mă simt handicapat dacă nu pun eu mâna, să schimb eu la ce turație vreau, practic la ce turație-i place mașinii. Dacă mergi cu o mașină puternică, simți adevărata forță a motorului doar cu o cutie manuală. Nu am o statistică la îndemână, dar mașinile care au cutie automată sunt mai lente. Pe când celelalte ajung la viteze superioare pe distanțe mici.

Nu sunt de acord la problema cu turatia... Ce te faci daca nu ai turometru si nu "auzi" motorul? Cum stii cand sa schimbi la ce turatie ii place? E adevarat, la masinile noi (straine...), e mai greu, dar nu imposibil sa moara turometrul...

Masinile dotate cu o cutie automata sunt doar un pic mai lente, si au o mica pierdere de putere si o mica crestere de consum in raport cu un model identic dotat cu o cutie manuala. Dar pe distante scurte, si la plecare de pe loc, zau ca o cutie automata bate tot......

adyroman
Am mai invatat o "smecherie" (chiar daca multi o considera o prostie, eu zic ca nu e...): m-am invatat sa franez cu piciorul stang (ca sa nu amorteasca de tot, dar si ca sa nu uite de ambreiaj, in caz ca trec pe cutie manuala...). Am vazut ca cei de la WRC fac la fel (majoritatea): acceleratie = dreptul, frana = stangul. Pot sa va zic, sincer, ca treaba merge super! Franarea e mult mai rapida, eliminand timpul necesar mutarii piciorului drept de pe acceleratie pe frana...AFAIK: La WRC nu se folosesc cutii automate, iar soferii folosesc piciorul stang pentru ambreiaj si frana si piciorul drept pentru acceleratie si frana, in functie de necesitati. Nu este o regula ca se franeaza cu stangul; se franeaza cu ce se poate... :)

VIPER
La WRC cutiile sunt secventiale. Maneta inapoi inseamna treapta superioara, inainte = treapta inferioara. Urmareste pe Eurosport, sunt reportaje superinteresante despre tehnica din WRC. Sunt si filmari superbe cu picioarele pilotilor in timpul cursei... Vei vedea 2 pedale... Si a cam devenit regula la ei sa franeze cu stangul, tocmai datorita scaderii timpului de reactie...

Intra AICI (http://www.swrt.com/showcase/index.html) si o sa ai o prezentare interesanta a unei masini WRC comparativ cu una de strada. La "interior" o sa vezi urmatorul text:

"There is no gear lever, instead the driver uses a paddle on the steering wheel to activate the semi-automatic transmission"...

In WRC exista 2 tipuri de schimbatoare: maneta si la volan.

Revenind la topic: observ ca si la masinile "normale", moderne, au aparut schimbatoare la volan (ca cele din F1 si WRC): BMW seria 7, etc. daca as avea cu ce, mi-as lua o astfel de masina, mi se pare interesant modul de schimbare a vitezelor in spatele volanului!

dansabin
Viper, adyroman are dreptate.
se franeaza cu ce se poate...
Mulți nu au renunțat la trei pedale.
Cât privește turația motorului o simți, dacă ești șofer. Nu e regulă ca mașinile noi să aibe turometru. Eu de exemplu nu am. Matizul nu are, iar la Golf III s-a stricat. Dar o duc până la limită. E un prag pe care trebuie să-l cunoști, iar asta nu se întâmplă decât după ce te-ai obișnuit cu mașina. Și crede-mă că de cele mai multe ori, meseria îmi impune să străbat diferite distanțe, contracronometru, astfel încât trebuie să o forjez. Dacă o pun pe butuci, tot eu am de suferit, că nu-mi mai pot face treaba. Până acum totul este în grafic, deci "ghicesc" turația optimă. Deși mă bate un gând să-i montez un turometru "automatic", adică digital, ceea ce-i doresc și lui Xllerator :D. E mai sănătos pentru ansamblul motor-cutie.
P.S.: Dacia crapă peste 5.500 rpm. Oltcit știu că ajunge în 7000 (s-ar putea să greșesc). Dar am tras de o ruginitură de BMW 316 M3, iar la 7.500 rpm a crăpat și am văzut două umflături în capotă.

rdunare
Am votat manuala pentru ca:
1. Vreau ca masina sa faca ce-i spun eu, nu ce crede ea.
2. Ma scoate din sarite senzatia de ambreiaj care patineaza.
3. Performantele cutiilor automate sunt in continuare mai scazute decat la cutiile clasice.

Ar fi de mentionat ca se intrevede undeva la orizont o cutie de viteze automata care sa se apropie de cea clasica la performante si chiar sa o depaseasca: cea CVT (cu variatie continua). Pe piata exista astfel de modele, au caracteristici superioare cutiilor automate clasice, dar mai au putin de lucru la ele. Teoretic, acest tip de transmisie poate depasi orice cutie manuala. Ramane sa vedem in practica. Si mai ramane sa vedem si la ce pret vor fi aceste cutii de viteze. In momentul acesta, diferenta intre o cutie manuala si una CVT este de cateva mii de euro.

Barmaleus
Cutie manuala. Reductor. Diferential [auto]blocabil and so on... :)

sage
Recunosc, nu am condus nici o masina cu cutie automata. Pe de alta parte, sentimentul de pilotaj pe care mi-l da maneta aceea mi se pare absolut bestial. Trag de ea cu forta, o imping cu finete, o trag cu un deget, o mangai (okey, deja am exagerat :) ). Serios, n-as renunta prea usor la cutia de viteze manuala. Sistemul cu clapete pe volan (in fapt o cutie de viteze automata) nu ma prea atrage. Nu fumez la volan si nu vorbesc la telefon prea des atunci cand conduc.

Am condus un Oltcit si cel mai bine se simte intre 3000 si 5000 de ture. Atata timp cat forta maxima o obtine undeva pe la 5700 de ture mi se pare o prostie sa vad daca va crapa la 7000.
Pentru amatori, nu incercati acasa pe dacia voastra :D

A, si inca ceva. Turatia nu o citesti de pe ceas decat daca esti curios. Turatia se simte.

dansabin
Originally posted by sage
mi se pare o prostie sa vad daca va crapa la 7000.
Era în tinerețe, când am încercat să-mi iau brevet de pilot. :D
Acum mă omoară nevasta dacă mă mai prinde la curse :mad:
Turatia nu o citesti de pe ceas decat daca esti curios. Turatia se simte.
Ai perfectă dreptate. Mai folosește cineva ceasuri în afară de cel de temperatură la apă și presiune de ulei? :p

sage
ce, mai exista si alte ceasuri in afara de cel de viteza? :D

Pache
Și oricum sper că sunteți conștienți că nici cel de viteză nu arată corect ceea ce ar trebui să arate.

ladima
Originally posted by sage
A, si inca ceva. Turatia nu o citesti de pe ceas decat daca esti curios. Turatia se simte.
Asa au gandit si cei de la Citroen cand au proiectat Picasso fara turometru. Adevarul este ca singurul avantaj era controlul consumului la drum lung.

Xllerator
Originally posted by sage
Am condus un Oltcit si cel mai bine se simte intre 3000 si 5000 de ture.
Depinde de model. Un Special se va simti bine la alte turatii fata de un 12TRS, din cauza cutiei si capacitatii motorului.

Atata timp cat forta maxima o obtine undeva pe la 5700 de ture mi se pare o prostie sa vad daca va crapa la 7000.
Pentru amatori, nu incercati acasa pe dacia voastra :D
Nu era vorba de Dacia (desi am incercat si merge, daca e intretinuta), ci de alta masina. Cuplul maxim se obtine la turatia maxima, nu la turatia maxima recomandata de fabricant. De-asta poti intrece o Dacia 1400 cu injectie (desi are mai multi cai putere decit un Club 11 - orice varianta), daca el merge in parametri maximi "recomandati", iar tu o overclock-ezi.

A, si inca ceva. Turatia nu o citesti de pe ceas decat daca esti curios. Turatia se simte.
Cind mergi, da. Dar sa te vad cum reglezi un carburator dublucorp. Sau cum afli daca raportul cutiei este optim pentru consum mic. Etc. :p

rdunare
Originally posted by Xllerator
Cuplul maxim se obtine la turatia maxima, nu la turatia maxima recomandata de fabricant.

Cuplul maxim se obtine la turatia de cuplu maxim care este undeva pe la 2/3 din cea de putere maxima. La turatii peste cea de putere maxima, veti obtine din ce in ce mai putini cai putere.
Motorul se simte cel mai bine in zona turatiilor apropiate de cea corespunzatoare cuplului maxim. Explicatia este ca sistemul de distributie este optimizat pentru acea turatie :p . Mai sunt si alte motive, daca vreti le pot expune, dar mi-e teama sa nu devin prea tehnicist si plictisitor.

spy1309
Eu votez manuala desi :) am automata la masina dar manual (la picior de fapt) la motocicleta......si cred ca sa uitat de cutia de viteza hibrida cu care am mers si mi-a placut destul de mult ai alegerea sa fii comod si sa mergi in regim automat sau sport in care schimbi tu schimbatorul intre 2 semne unul plus si unul minus deduceti voi ce face + si - ......in plus avantajul de a nu-ti mai amorti piciorul pe ambreiaj.

jack_daniels6996
CUTIE MANUALA. avantaje:consum mai mic, durata de viata cu aprox.50% mai mare fata de cutia automata, costurile cu reparatia mult mai mici, te ajuta enorm in situatiile limita si nu in ultimul rind faptul ca ramin cu ambele miini si picioare intregi si nu mai simt nevoia sa le amputez. la o masina singura facilitate de care personal am nevoie este servodirectia. restul geamuri electrice,centralizata etc.. sunt generatoare de probleme care cresc direct proportional cu gradul de sofisticaraie al masinii si in beneficiul autoservisurilor.

VIPER
Durata de viata cu aprox. 50% mai mare la cutie manuala? Poate invers! Hai sa vezi o cutie automata care a rezistat 25 de ani...

dansabin
Originally posted by spy1309
in plus avantajul de a nu-ti mai amorti piciorul pe ambreiaj.
Cum să amorțească piciorul pe ambreiaj?! :confused: Păi ce, stai pe loc?

Bill
Din contră, cu o cutie automată, ai opțiunea de Cruise Control, care îți păstrează viteza fără să ții piciorul pe pedala de accelerație, și poți să îți relaxezi ambele picioare ținându-le în poziția cea mai comodă, la drum lung.

dansabin
Sunt mașini prevăzute cu cutie manuală care au tot ceva de genul Cruise Control. Introduci maneta într-o treaptă și blochezi, de la volan, accelerația. E o opțiune bună pentru drumurile lungi.
Eventual, îți poate amorți piciorul pe accelerație, pentru că pedala rămâne apăsată. De cele mai multe ori în aceeași poziție, pe când ambreiajul îl folosești doar în momentul în care schimbi viteza. Adică decuplezi cutia de motor.
Dacă ții piciorul pe pedala de ambreiaj, îți amorțește, iar mașina nu se deplasează... ;)

NOS
Cutie manuala toata ziua. Cea automata este pentru femei IMO.

VIPER
Multumesc de apreciere! Cu toate ca nu sunt femeie.... Cum spuneam, nu am veleitati sportive si nu ma atrage deloc ideea sa mestec in schimbator de zeci de ori pe ora prin Bucuresti... Lasa sa mestece singura cutia, si eu sa-mi vad de drum... Normal, daca as avea o masina mai sportiva, as lua-o cu cutie manuala...

NOS
Pai dc sa mesteci de zeci de ori pe ora? Daca tot nu conduci sportiv, o bagi in a 2-a si acolo o lasi toata ziua. Daca e totusi masina, nu Dacie, ar trebui sa aibe suficienta putere sa accelereze din a 2-a, si viteza maxima, depinzand de masina, ar trebui sa ai pana in 80-90 KMh...mai rezonabil de atat chiar nu vad.

VIPER
As indrazni sa te intreb de cat timp ai carnet... Oricum, asta e irelevant... Eventual cati KM ai la activ..... SI facuti unde, in ce conditii, cu cate tipuri de masini.....

nero
NOS aici ne dam cu parerea, nu ne batem joc de parerea altora. Si eu am votat tot cutie manuala dar asta nu inseamna ca aia care au votat cutie automata gresesc, pur si simplu asa le place lor. N-ai decat sa mergi tu cu a doua la 90Km/h cu un consum de 30l/100Km.

NOS
Viper> irelevant.
Nero> stiu regulile, stiu tot, nu e primu si nici ultimu forum la care sunt member...
Eu ziceam de 90 Kmph ca atat prinde de obicei o masina in a doua...bineinteles la turatii super mari. Dar cum el zicea de mers in oras cu masina, nu in afara orasului, nu vad dc nu ar fi buna treapta a 2-a...la 40-60 Kmph io zic ca merge...
Daca am ofensat pe cineva (desi nu stiu cu ce), scuze.

CrHomozom
NOS, în fond cutiile de viteza, fie manuale fie automate, ar putea foarte bine sa aibe o singura viteza, a doua, nu? :)

NOS
Jesus, could you drop it? Am lansat si eu o idee si acum imi sare lumea-n cap. Bineinteles ca eu nu as face asa. Asta era doar un compromis mai naspa, sa zic asa, pentru cei care au momente cand lenea invinge...si n-au chef sa schimbe viteze.
Gata, retrag tot. k?

Xllerator
Nu-ti sare lumea-n cap, ci iti aduce contraargumente, sub o forma sau alta. Daca nu esti dispus sa le citesti, poti sari peste acest topic.

bco
Am condus masini din ambele categorii adica cu cutie automata si manuala. Interesant este ca am condus un Espero cu cutie manuala si apoi acelasi tip de Espero (aceiasi cap cilindrica etc) cu cutie automata. Alegerea mea : oricand cutia manuala. Cea automata duce la :
1. consumuri de benzina mari (de ex Esperoul de care vorbeam consuma 7-8 l/100km cu c. manuala si aproape 10 cu cutie automata in conditii similare).
2. Nesiguranta in depasiri (daca ai nevoie ca masina sa te scoata dintr-o situatie nasoala e mult mai reconfortant sa ai cutie manuala). Cand vine un tir din fata cu viteza si esti pe banda lui ... cam vreu sa stiu ca pot sa schimb in ce viteza vreau, nu sa implor cutia automata sa intre in viteze x.
3. Schimbarea vitezelor devine (dupa ani de practica - eu am carnet din 1996) un automatism. In orice masina m-as urca (in afara celor cu cutie automata :) ) dupa acomodare (30 de minute) schimbarea vitezelor se face fara sa mai ma gandesc la asta. Deci pe mine nu ma deranjeaza si nu ma oboseste.
In plus la cutie automata daca semaforul dureaza mult (si dureeeeeeeeeeaaaazaaaaa, stim cu totii asta) tb. sa stai cu piciorul pe frana - ceea ce produce uzura acestui sistem si deci orice om responsabil intinde mana si o trece pe neutral - deci oricum intinzi mana la schimbator ...
4. E cu totul alt feeling cu cutie manuala. E greu de explicat ...
5. Un alt dezavantaj al cutiilor automate e ca sunt capsulate - s-a stricat ceva - alta la rand. E adevarat ca la masinile de generatie noua s-ar putea ca si cutiile manuale sa fie capsulate, nu stiu.
6. La cutia manuala ai un oarecare control asupra consumului. Daca vreau sa merg economic (am motor pe motorina) la 2000 si un pic de ture schimb in urmatoarea viteza. Daca vreu sa merg mai sportiv - schimb mult mai tarziu ...
7. Din cate am inteles eu cutiile automate sunt mult mai mari decat cele manuale si logic un pic mai grele. Deci ocupa spatiu si "trag" la cantar. E tot logic ca au mult mai multe piese (partea hidraulica care schimba vitezele; desi la ultimele modele am inteles ca sisteme electrice schimba vitezele - via calculatorul de bord)
8. Modul croaziera - fixarea vitezei exista si pe masini cu cutie manuala deci nu e ceva care sa diferentieze cele doua categorii.
9. Cam la toate modelele pe care le cunosc (si admit nu cunosc toate gamele de masini) cutia automata are cu 1 viteza in minus fata de cutia manuala. De aici concluzia vis a vis de consum e clara. (ex gama de la VW - cutiile manuale au 6 viteze cele automate 5 viteze - cu cateva exceptii ... deci cu 1 in minus)

Apropo nu am auzit pe nimeni vorbind de cutii secventiale. E cineva care a vazut asa ceva pe modele fabricate in serie ?

NOS
In plus la cutie automata daca semaforul dureaza mult (si dureeeeeeeeeeaaaazaaaaa, stim cu totii asta)
Red lights look green to me. Ja Rule - Race against time

Apropo nu am auzit pe nimeni vorbind de cutii secventiale. E cineva care a vazut asa ceva pe modele fabricate in serie ?
Exista de cumparat, de la firme gen MOMO etc...scumpe.
Pe de alta parte unele modele de Mitsubishi Eclipse din `95 au secventiala.

kidon
Originally posted by bco
9. Cam la toate modelele pe care le cunosc (si admit nu cunosc toate gamele de masini) cutia automata are cu 1 viteza in minus fata de cutia manuala. De aici concluzia vis a vis de consum e clara. (ex gama de la VW - cutiile manuale au 6 viteze cele automate 5 viteze - cu cateva exceptii ... deci cu 1 in minus)

Apropo nu am auzit pe nimeni vorbind de cutii secventiale. E cineva care a vazut asa ceva pe modele fabricate in serie ?Cutiile automate moderne sunt mai destepte decat multi dintre noi isi inchipuie. De exemplu, cutia Tiptronic de pe Porsche Cayenne are numeroase moduri de functionare: automat "clasic", secventiala, pe volan etc. Mercedes va lansa in toamna acestui an o cutie auotomata cu 7 trepte.

Cutiile secventiale, cu toate ca sunt foarte rapide si usor de manevrat, au un defect: la retrogadarea in treapta de viteza dorita trebuie sa treci si prin treptele intermediare (de exemplu, ca sa treci din a 5-a in a 2-a trebuie sa treci obligatoriu prin treptele a 3-a si a 4-a). Cu toate astea, unele masini de raliu actuale o folosesc cu succes.

spike
Originally posted by bco
Apropo nu am auzit pe nimeni vorbind de cutii secventiale. E cineva care a vazut asa ceva pe modele fabricate in serie ?
Da, am vazut pe Opel Corsa GSI, Smart, Fiat Stilo Abarth, deci masini cat de cat normale.
Oricum, si in cazul cutiilor secventiale treapta I-a este cu ambreiaj.
Am vazut un reportaj in care se facea o comparatie intre variantele cu secventiala si cutie manuala la Porsche si Ferrari si modelele cu manual erau net superioare ca si performante.

NOS
Am vazut un reportaj in care se facea o comparatie intre variantele cu secventiala si cutie manuala la Porsche si Ferrari si modelele cu manual erau net superioare ca si performante
Normal, cate firme/cate persoane mai trebuie sa zica la lume buna: vreti condus sportiv, manuala e solutie.
Am un fost coleg de liceu care lucreaza la sercive auto. Mi-a zis intr-o zi: tu stii cate motoare cu cutii manuale vin lunar complet distruse pe motiv de "uitat" schimbat viteza si mers la 7000 rpm in treapta I??? ROTFL
Deci cine nu poate, nu poate, si-si ia automata.
REPET, nu ma refer la cei care aleg automata din prima din motive de "lejeritate".

kidon
Originally posted by spike
Am vazut un reportaj in care se facea o comparatie intre variantele cu secventiala si cutie manuala la Porsche si Ferrari si modelele cu manual erau net superioare ca si performante. Eu nu sunt de aceeasi parere, de exemplu cutiile secventiale cu comanda pe volan de la Ferrari au aparut tocmai pentru a creste sportivitatea masinii; ele schimba vitezele mult mai rapid decat ar face-o cel mai experimentat sofer pe o cutie manuala.

dansabin
kidon, stai puțin. Astea de care spui tu, acționate de pe volan, nu sunt chiar automate, în adevăratul sens al cuvântului. Șoferul comandă viteza și momentul optim, pe când la celelalte se face în funcție de accelerație. Practic, ți-a adus maneta la volan, pentru a nu mai pierde timpul cu "mestecarea" în cutia de viteză. :D
E normal să fie mai rapide.

kidon
Cutia Ferrari care se comanda de pe coloana volanului este secventiala. Spike a vazut undeva ca modelul manual era superior decat uneia secventiale pe aceeasi masina. Eu am afirmat contrariul. Ce nu e bine? :confused:

dansabin
Am vrut doar să nu se facă o confuzie. ;) Că și astea cu comanda pe volan intră tot la automate. Sau?
N-am spus că nu e bine ;)

kidon
Da, cred ca am gresit. Cutia de viteza e foarte asemantoare uneia de F1. Acolo parca o numesc semi-automata.

Dar faptul ca aceasta cutie e superioara ca si performante uneia manuala "clasica", cu toate ca are si ea dezavantaje, ramane. :)

andriipopa75
pentru 4x4 sau >150CP cutie automata
pentru restul, manuala

vladone
Eu as fi zis imediat MANUALA, pentru ca masina cu cutie automata nu am condus niciodata pina de curind, cind, am avut oportunitatea de a ma sui intr-un ... JAGUAR, automatic.
Aici s-a terminat povestea ca "da... stai sa vezi, ca daca nu schimb cu mina nu simt ca conduc... bla bla".
Conteaza enorm CE masina conduci si cum se simte tot acest confort sau disconfort in interiorul masinii si in timpul pilotarii ei.
De aceea am zis un mare INDIFERENT.

CrHomozom
Mda, sta-v-ar cutia manuala cu pinioane în faringe ...

Dupa ani fara sa conduc ceva, m-am dat si eu cu masinuta, si nu am avut norocul sa gasesc una automata. Am facut show pe sosele si mai ales în intersectii. :D

Acum e ok, mi-a intrat în sânge mestecatul vitezelor, da' ce n-as da sa se mestece singure ... :o

Fiind un expert în puturosenie, m-am obisnuit sa folosesc doar doua viteze (99% din timp), a 2-a si a 5-a. De mai mult nu am nevoie, si asta îmi mai alina din suferinta. :cool: In asteptarea unor timpuri mai bune.

dansabin
La începutul acestei săptămâni am avut ocazia să vizitez fabrica de autoturisme Suzuki din Ungaria, la Esztergom. Evident că a avut loc și un drive-test cu noul model Ignis. Gazdele ne-au pus la dispoziție două modele, de 1,5 CP benzinare, unul cu cutie de viteze manuală, iar celălalt automată. A fost un test în adevăratul sens al cuvântului. Nu ca la noi, în România. Japonezii ne-au pus să semnăm un document în care arătam că responsabilitatea în caz de deces nu revine producătorul nipon, restul căzând în sarcina acestuia. Cu alte cuvinte, ne-au spus că putem să ne și răsturnăm cu ele, pentru că oricum vor ajunge la topit. Am încercat ambele modele, pe teren variat, accidentat, serpentine, mlaștină, munte, etecetera. Am stors untul din ele, iar rezultatul final a fost dezastruos pentru modelul automatic. Pe serpentine ne-am pierdut de cealaltă mașină, chiar dacă am folosit poziția "Sport" a cutiei. Mașinile le-am primit imediat după ce au ieșit de pe linia de producție. Așa cum preciza bco, la acest model, dacă țineai mult piciorul pe frână, scotea un huruit ciudat, insesizabil pentru neinițiați. După mai mulți kilometri parcurși cred că acel huiruit se accentuează, iar perioada de viața a cutiei automate va fi mult mai scurtă decât cea a suratei sale. Până la urmă, nu e doar o chestiune de comoditate, lene. Ține și de pungă... ;)

VIPER
M-as mira, sincer, ca la masinile actuale (cele sanatoase, gen BMW serie7, Renault VelSatis etc) sa apara astfel de probleme... Cu tot respectul, aici e vorba de un Suzuki (de ce n-or fi ramas ei doar la motociclete?) si fabricat in HU... Batranica mea de ce nu huruie? Si o cam tin din frana!

KENTCOMPUTERS
CUTIE AUTOMATICA!
Voi ati auzit de kickdown ati auzit??? Eu la Mercedes 500 SE si BMW 730I ( masini personale ) am si asa ceva. Nu stiu cate alte masini au asa ceva dar trebuie sa fie cateva care au . La BMW am 3 moduri normal/mediu/sport iar la mecedes doar 2 pozitii normal/sport si mai o chestie 2B> ( asta este semnul de pe schimbator ) . Cand pun pe 2B> plec de pe loc foarte repede

killer2k
Eu personal, poate am condus de 3 ori masina manuala, "de aici pana la piata". In schimb conduc masina automata de cand ma stiu sofer, si totusi am votat pentru manuala. De ce:
1. Indiferent de cat evolueaza tehnologia, transmisiile automate tind sa reziste mai putin decat cele manuale, binenteles, daca sunt conduse cu un pic de indemanare.
2. Pretul. Pentru transmisia automata, pretul este $800-$2500 in plus(cel putin in SUA). De ce ? Americanii prefera comfortul. Masini mari, cu scaune comfortabile, si in plus, de ce sa nu mai dormi putin pe drum la lucru. Si intodeauna, ceea ce este cautat, costa mai mult.E adevarat ca unul conduce in medie 30 min. dus, 30 intors la lucru zilnic. Si in plus, port mila pentru cei cu viteza manuala care lovesc un pic de aglomeratie. Plus, in cazul in care mi se strica transmisia, ma costa cam $2000-3000 ca s-o inlocuiesc, pe cand un disc de ambreaj m-ar costa $500-800.
3. Control. Indiferent daca am frana de motor, tot nu am acelasi control asupra masinii ca al una cu viteza manuala. Si spun asta din experienta, pentru ca in Michigan, iernile sunt foarte grele, cu foarte multa zapada, si sunt obligat sa conduc.
4. Masinile manuale, sunt "fun to drive". Pur si simplu, simti ca conduci.

Deci in concluzie, sunt fan al cutiei manuale, dar imprejurarile am obliga sa o folosesc pe cea automata. ( masina mea nu se fabrica cu cutie manuala :sad: )

AdrianB1
Conduc de peste 12 ani (si nu sunt chiar batrin, am sub 30) si am mers si cu cutie automata si manuala pe destul de multe masini. Ca si kilometri nu stiu citi am dar deseori merg cu masina pe unele rute in loc sa iau avionul (in interes de servici, nu platesc eu nimic, deci nu exista motive financiare, e alegerea mea).

Am votat manual ca preferinta personala - schimbatul vitezei imi e mai usor ca mersul pe jos si prefer mai mult control asupra masinii, dar in anumite cazuri e utila o cutie automata: in oras dimineata in trafic (cind stai de 3-4 ori la un semafor si misti cite 20 de metri), cind maninc (maninc des la volan si cu genunchiul sting tin volanul, dreptul e pe acceleratie si nu prea am miini libere sa schimb viteza - aici se vede cit ajuta un motor 'elastic' care permite sa mergi de la 20 la 100 kmph fara sa schimbi viteza) sau pentru sotie - ea nu prea are experienta si cutia automata o ajuta.

Trebuie sa recunosc ca as prefera ca 80% din soferii din Romania sa aibe cutie automata si limitator de viteza, poate ar conduce mai bine si ar fi mai putine accidente...

pete
Conduc de vreo 5 ani atat prin tara cat si pe drumuri din occident. Mi se pare un avantaj clar o cutie manuala chiar in conditiile unui trafic intens, accelerezi mai repede si poti sa parasesti intersectia... Apoi mie imi place sa conduc mai sportiv prin oras! Iar prin tara pe timp de iarna mai ales... nu stiu cum m-as descurca cu o cutie automata!!! PE langa astea conteaza si pretul.

danb
Cutie manuala prin .ro si in general in locuri unde nu tre sa te lipeste de ambreiaj la fiecare 3 secunde.

Cutie automata daca esti intr-o tara civilizata (ex. .de) si prinzi un blocaj civilizat in care timp de vreo doua ceasuri inaintezi metru cu metru.

Cutiile automate nu sint chiar asa dezastru, si la masini facute cind eram eu mic am vazut si kickdown si buton pentru regim sportiv sau economic. Atita ca de ex. la mercedes (am prins odata un drivetest pe un c240 4matic) daca o calci nu sare imediat, ci dupa jumate de secunda. Weird daca nu esti obisnuit.

Da' chiar ca daca urci pe serpentine iti schimba (automat :) ) la viteze de ametesti.

kidon
Originally posted by pete
Iar prin tara pe timp de iarna mai ales... nu stiu cum m-as descurca cu o cutie automata!!!Pai majoritatea cutiilor automate de generatie noua au si o optiune pentru iarna. Deci chestia asta pica. :)

sorren
Sunt un pasionat al volanului si daca nu-mi "primesc" portia de adrenalina intru in fibrilatii. . . doar o "manuala" ma satisface. La munca conduc un Cielo (230.000 km) care are cutia automatica . . . b.w. nu a avut niciodata probleme la cutie, cu toate ca a fost foarte chinuit. Masina personala are cutie manuala . . . voi ramane fidel transmisiei manuale.

ladima
Mi-am exprimat de mult optiunea pentru cutia manuala. Trebuie sa recunosc insa ca am fost placut surprins de experiente de aseara. Am mers pana la C-ta, in dreapta e adevarat, cu un Saab 95 Aero, cutie automata. Senzational ce putea sa faca masina aia. Avea optiune de manual pe volan, plus optiune de iesire din derapaj, optiune "winter", pentru polei cu algoritmi numai de ea stiute. Ce pot sa spun ca in modul "drive" normal era senzational iar in modul sport era breath-taking. Probleme in depasiri ? Niciodata. Asta si pentru ca Saab-ul are cele mai bune frane pe care le-am vazut. M-am imbolnavit. Ma apuc sa strang bani macar de un 93 Aero.:bounce:

VIPER
Stiu ca sunt, poate, off-topic, dar ii rog pe cei ce au cutie automata sa ma indrume si pe mine spre un centru unde as putea sa-mi schimb uleiul la cutie. Din ce am inteles operatiunea nu este la fel de simpla ca la o cutie manuala, si as vrea sa o fac ca la carte...

ragewars_sc
Votez pt viteza si pt demarajele care te fac sa traiesti... :P Manuala all the way :P

rdunare
Originally posted by VIPER
[...] sa ma indrume si pe mine spre un centru unde as putea sa-mi schimb uleiul la cutie. Din ce am inteles operatiunea nu este la fel de simpla ca la o cutie manuala, si as vrea sa o fac ca la carte...

Cel mai bine mergi la reprezentantul marcii. El are manual si cunostinte suficiente cat sa-ti ofere cel mai bun ulei pentru cutia ta.

VIPER
Multumesc, dar modelul nu se mai fabrica din 1982 si reprezentanta da din umeri cand ii intrebi de piese sau altele... Stiu ce ulei imi trebuie, e aproape achizitionat, dar vroiam un centru de incredere. Din cate stiu, la cutiile automate uleiul trebuie scos complet, eventual ajutat cu o pompa de vacuum...

catalincfc30
re to all :)ma bag si eu in seama cu voi pentru ca am condus destul de mult ambele tipuri de cutii si pot spune ca am destula experienta( sint sofer de meserie)..am detinut un Mercedes 190 e cu motor de 2300 si cutie automata la care cam la 100.000 de km a cazut cutia( filtru de ulei si uleiul trebuiesc schimbate la maxim 70.000 de km fata de unele cutii manuale care au ulei 4 ever)dar am luat alta cu 200 usd foarte buna deci ca bani nu prea esti in pierdere fata de un schimb de placa de presiune ambreiaj,rulment...alta chestie..chiar si o cutie automata mai veche fara moduri sport etc poate conduce masina la limita.Spre ex la semafor o pun in 1 si demareaza foarte violent iar la limita rosie a turometrului dau in 2 si asa mai departe fiind foarte similar cu una manuala(cere putina obisnuinta dar la fel si cea manuala)..in depasiri pot oricind apela la functia kickdown care inseamna apasarea acceleratie brusc pina la podea ,retrogradarea a una sau doua trepte in functie de situatie depasirea facinduse fulminat.La una manuala se pierde timp deoarece daca vine camionul din fatatrebuie sa retrogradezi intro treapta inferioara care poate nici aia nu e care trebuie dar oricum se ia piciorul de pe acceleratie chiar daca pt scurt timp...am mai avut si un bmw 318 manual si acum am un bmw 524 td automat
.Mai e o chestie..treptele cutiei manuale nu au aceleasi raporturi ca cele automate acestea din urma fiind mai lungi.Spre exemplu BMW-ul meutd automat condus sportiv adica dau eu din schimbator 1,2,3,4,D ajung la 60km/h cu treapta 1 si la 120km/h cu treapta a doua ! ultima treapta este de economie la fel ca si una manuala
cu 318 manualviteza maxima aprox 185 km/h am obtinut-o in trapta a 4-a iar daca dadeam a 5-a chiar mai scadea viteza indicatorul de consum instantaneu nedepasind 15l fata de aproape 30 in trepata a 4a...hai ca vati plictisit de citit.. :yeap: am avut norocul sa particip la un test drive cu noile BMW-uri M3,Z4 530d 760iLsi ce pot spune ca cea mai buna cutie este cutia de pe M3 care schimba manual de la volan la fel ca in F1 si se poate cupla si pe automat...apropo si la BMW-u meu td mia cazut cutia la 3 zile dupa ce am schimbat uleiul si filtrul ,o alta cutie la dezmembrari(f.buna) costinduma 600 usd ( masina este un E34)...asa ca cititi si ginditiva..nu sint nici pro nici contra la niciuna..fiecare are avntaje si dezavantaje si putem sa o tinem cu contrazicerile la infinit :hammer: ( ca performante sint foarte apropiate mai ales astea noi diferind viteza maxima cu 2..3 km/h in plus pt manuala si un o,2l la suta consum )sper ca nam suparat pe nimeni ca am votat indiferent :jap:

Moca
O alta recomandare daca nu vrei sa mirosi fumul camionagiilor si esti convins ca "manuala" e solutia salvatoare: parcheaza-ti Matiz-ul langa un show room Mitsubishi, si fa un drive-test cu Mitsubishi Colt Version R, cutie CVT. Sa fii si cu un prieten, cineva va trebui sa te razuiasca de pe scaun, ca n-o sa vrei sa te mai dai jos din masina. Cu bine!

stranger in the day
Eu am "carnetel roz" din 1975....
Este adevarat ca nu am "pus mana" (sau piciorul?) pe nici o masina cu cutie automata, dar:
1 Nu constituie mai mult decat un simplu reflex sa schimb manual viteza (si sa folosesc chiar si ambreiajul!)
2 Eu sunt oarecum "minimalist": pentru mine masina e doar un mijloc de deplasare din punctul A la punctul B: nu e nici amanta, nici jucarie: nu am nevoie nici de "tanc", nici de "tractor" (a se citi SUV in ambele locuri) iar pentru distante mari oricum e preferabil trenul sau avionul. Una peste alta, mi se pare o risipa si o nesimtire aroganta sa ard 30 de litri de carburant si sa plimb 2 tone de Porsche Cayenne (nici nu am pus la socoteala pretul gogonat al urateniilor alea mari si suplimentul transmisiilor lor "moderne"...)
In concluzie, chiar daca sunt un "retrograd recalcitrant", nu ma intereseaza "automatele"
Desigur, exista si fani ai acestor dispozitive, fie sunt atrasi de "gadgeturi", fie sunt "lazy", fie au dificultati la coordonarea motorie..Sa fie sanatosi, si sa-si conduca jucariile, iar noi pe ale noastre...
Parerea mea!

hunter_ady
Oricum din 2003 de cand s-a lansat discutia si pana acum s-au mai schimbat multe chestii,masinile cu acea cutie automata au mai fost "retusate" oarecum iar la ora actuala cred ca ar trebui ca aceia care detin asa ceva sa ne mai "povesteasca" cate ceva.

crigiurea
Oricum din 2003 de cand s-a lansat discutia si pana acum s-au mai schimbat multe chestii,masinile cu acea cutie automata au mai fost "retusate" oarecum iar la ora actuala cred ca ar trebui ca aceia care detin asa ceva sa ne mai "povesteasca" cate ceva.
Oricum,de cand sunt triptronicele poti alege varinta care te reprezinta oricand!

Preturi Boxe