Du-te înapoi  price.ro Forum > Alte domenii > Generalităţi
Numele Utilizatorului
Parolă
Home Întrebări frecvente Lista de membri Calendar Marchează forumurile citite

Răspunde
 
Thread Tools Rating: Evaluează subiectul: 7 voturi, 5,00 media Moduri de afișare
Vechi 09/11/03, 20:52:29   #1
body76

Member
 
body76's Avatar
 
Data înregistrării: 07/22/03
Mesaje: 702
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru body76
Centrale termice

Avand in vedere ca sezonul rece a sosit si tocmai am terminat de construit casa trebuie sa-mi cumpar o centrala termica.
Cei care deja aveti una sau va pricepeti mai bine la acest capitol postati idei si sfaturi.
Marea mea problema este ca nu pot sa cheltuiesc mai mult de 900 de euro pentru centrala.
__________________
Sometimes life sux.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/11/03, 21:23:19   #2
salogeL

139 dB
 
salogeL's Avatar
 
Data înregistrării: 06/02/02
Mesaje: 858
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru salogeL
Cu tiraj natural sau cu tiraj fortat?
Diferenta este mare intre cele doua tipuri
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/11/03, 21:24:37   #3
body76

Member
 
body76's Avatar
 
Data înregistrării: 07/22/03
Mesaje: 702
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru body76
avand in vedere ca stau la casa prefer tiraj natural.
Oricum e si mai ieftina.
__________________
Sometimes life sux.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/11/03, 21:28:28   #4
salogeL

139 dB
 
salogeL's Avatar
 
Data înregistrării: 06/02/02
Mesaje: 858
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru salogeL
vezi AICI
Dar cel mai bine este sa incerci la un magazin de specialitate.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/11/03, 21:37:40   #5
body76

Member
 
body76's Avatar
 
Data înregistrării: 07/22/03
Mesaje: 702
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru body76
Am incercat dar sunt cam hoti si vor sa ma jupoaie. Unul incerca sa ma convinga ca am nevoie de o centrala de 2000 de euro. Eu stiu sa calculez necesarul in kcal per camera dar vroiam sa stiu daca este cineva in aceasi situatie (casa la curte) si are o centrala cu care a trecut peste o iarna.
La teorie e simplu. Practica ne omoara.
__________________
Sometimes life sux.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/11/03, 22:05:41   #6
salogeL

139 dB
 
salogeL's Avatar
 
Data înregistrării: 06/02/02
Mesaje: 858
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru salogeL
Eu stau la bloc, am centrala cu tiraj fortat Lamborghini Xilo, si merge foarte bine, nu stiu cum se comporta iarna pentru ca este montata din primavara, vine iarna si daca o sa mai activezi pe aici pe forum iti voi spune. Stiu ca si Ariston sunt bune, oricum nu vb despre o componenta de calculator, dar si aici sunt importante performantele si fiabilitatea.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/11/03, 22:20:51   #7
sandubogdan

Member
 
sandubogdan's Avatar
 
Data înregistrării: 06/09/02
Mesaje: 900
Trimite un mesaj prin MSN pentru sandubogdan Trimite un mesaj prin Yahoo pentru sandubogdan
Tata are la casa, momentan, o centrala de 24KW, Ariston, cam la 20 mil. cu tiraj natural. Vara asta a facut eraj si mansarda, si in total, sunt cam 100 metri patrati la parter + 100 la etaj + 50 mansarda, deci 250 metri patrati, am fost la o firma specializata is a calculat ca ar trebui o centrala de 32KW care costa cam 35 mil.
Deci pt. 100 metri patrati ajunge lejer 24Kw la casa vorbind, ca la bloc, daca se tine cont ca sunt pereti calzi de jur-imprejur, inafara de 1 latura, sau 2 cel mult, ajunge si o centrala de 15KW.
Daca casa e cu etaj, si are suprafata mare, mai mult de 32Kw nu prea trebuie. Ar merge si una de 28KW dar se cam forteaza.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/11/03, 22:59:07   #8
Apophis

Member
 
Apophis's Avatar
 
Data înregistrării: 04/05/02
Mesaje: 596
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Apophis
Eu am un Ariston, nu știu exact de câți kw e, dar din câte țin eu minte, era de ales între 2 modele, una mai mică și asta, la care îi și zice turbo parcă. Eu stau în apartament, deci probabil nu te ajută, dar e un apartament cu 4 camere, și face față. Un vecin are tot un Ariston de 2 ani (tot 4 camere), eu o am de un an, și nu are probleme. Mai știu ceva lume care are tot Ariston și nu s-a plâns. Oricum alegerea e cam dificilă, o spun din experiență. Ce au recomandat tipii care au montat-o, după ce au montat-o (deci tind să cred că nu aveau motiv să mintă) era ceva centrală franțuzească, la vreo 30 de milioane cred, care avea un randament mai bun și era cică mai bună ... nu știu.
__________________
"Experience is not what happens to a man; it is what a man does with what happens to him." (Aldous Huxley)
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/12/03, 08:21:17   #9
burebista

Manic Miner
 
burebista's Avatar
 
Data înregistrării: 01/14/03
Mesaje: 1.637
vezi si thread-ul asta.
__________________
...un fleac...m-au ciuruit...
Foloseste codul de voucher W33XPSQD in comenzile tale la PC Garage si vei primi discount 1%!
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/12/03, 13:22:55   #10
Toranaga

nõh Minowara
 
Toranaga's Avatar
 
Data înregistrării: 07/07/03
Mesaje: 357
Citat:
Originally posted by body76
Eu stiu sa calculez necesarul in kcal per camera dar vroiam sa stiu daca este cineva in aceasi situatie (casa la curte) si are o centrala cu care a trecut peste o iarna.

Ar fi bine sa postezi si suprafata de incalzit.
Ce calorifere ai?
Ti-as sugera oricum sa te feresti de tiraj natural. Mai bine fortat si mai sigur .
Degeaba ai centrala puternica daca sistemul de incalzire nu este proiectat cum trebuie.
Oricum, posteaza detaliile de mai sus si mai vedem...
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/12/03, 13:53:41   #11
body76

Member
 
body76's Avatar
 
Data înregistrării: 07/22/03
Mesaje: 702
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru body76
Este vorba de o suprafata de 50 metri patrati cu o inaltime de 2.50.
O bucatarie de 8.48, baie de 5.90, hol 5.34, doua camere de 13.05 si respectiv 15.09.
Calorifere nu am inca dar caut.
__________________
Sometimes life sux.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/12/03, 14:08:46   #12
Quark

Bigger, Longer & Uncut
 
Data înregistrării: 09/13/02
Mesaje: 1.102
Si eu sunt interesat de ceva cu tiraj fortat. V-as ruga totusi sa evitam posturile de genul "Eu am *** si merge f. bine". Daca tot postati v-as ruga sa mentionati (daca e posibil):

1) Cat ofera garantie PRODUCATORUL centralei (nu vanzatorul). In general stifturile de la noi sunt garantate 10..15 ani si imi pun gatul in joc ca SIGUR crapa dupa ce ies din garantie O centrala buna (dar scumpa, adica peste 35-40 de bulioane) are garantie 25..30 de ani.

2) Din ce material e serpentina / camera de ardere? Cupru, inox, fonta?

3) Care e randamentul termic? Aici exista variatii (care in timp chiar se simt la buzunar) intre 87%...95%!!!

Ia sa va aud!

PS: Personal daca as sta la curte (bref, la vila ), mi-as trage o centrala tip "cazan fonta", care sa functioneze si cu gaz metan, si cu GPL, si cu motorina, etc... Dar astea sunt cam (foarte) scumpe.

Vezi AICI
off.gif   Reply With Quote
Vechi 09/12/03, 14:21:26   #13
Toranaga

nõh Minowara
 
Toranaga's Avatar
 
Data înregistrării: 07/07/03
Mesaje: 357
pentru 50mp 24kW sunt suficienti. Eu folosesc un Junkers Euroline cu tisaj fortat la un apartament de 80mp ( inaltime de 2.7m ) la parter, trei laturi din cele 4 ale apartamentului sunt pereti de exterior, o latura avand casa scarii ca "vecin".
Deci asemanarea intre locatii este multumitoare incat sa putem face o comparatie in privinta pierderilor de caldura.
Folosesc la o casa de 150mp o centala termica Radiant Midy cu tiraj fortat tot de 24 kW si am trecut foarte bine doua ierni.

Preturile acestor doua modele mentionate nu depasesc 600 Euro.
Pentru restul de 300 de euro te-as sfatui sa achizitionezi niste radiatoare de otel ( Radson de exemplu ).
Motivul este simplu : randament sporit fata de cele de fonta sau de aluminiu. Plus ca in zece minute dupa pornirea centralei se simte deja caldura in casa, ceea ce la fonta e imposibil datorita inertiei termice mai mare a materialului.
PLUS ca in caloriferele de otel intra de trei ori mai putina apa decat in cele de fonta. Micsorand volumul de apa de incalzit, micsorezi si consumul si in final cheltuielile.

PS : la suprafata pe care o aveai de incalzit ma asteptam la vreo 200mp
off.gif   Reply With Quote
Vechi 10/12/03, 13:31:55   #14
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
de abia acum am vazut thread-ul...
Well, eu cu asta ma ocup (am facut proiectare, executzie, service centrale)... problema e un pic mai complicata decat pare dar daca cineva mai este interesat de subiect sa-mi spuna shi ii explic gratuit totul in detaliu... Asta pentru ca daca ar fi sa scriu un post aici nu cred ca ar avea cineva rabdarea sa-l citeasca pentru simplul fapt ca ar trebui sa aiba minim minimorum 50 pag.

P.S.
mic sfat: degeaba luatzi in calcul doar suprafatza casei... conteaza mult gradul de izolare termica al acesteia shi suprafatza elementelor vitrate... iar daca aplicatzi chestia cu 50W/mc per total ca sa obtzinetzi o putere aprox. pentru centrala nu aplicatzi asta shi la alegerea radiatoarelor pentru fiecare camera in parte (o sa vedetzi ca 2 camere cu acelashi volum pot avea 1 sau 2 peretzi exteriori, suprafetze vitrate mai mari sau mai mici, etc... de asemenea o camera de 3mx5m poate avea ca perete exterior peretele de 3m sau pe cel de 5m => puterea necesara difera f. mult deshi cubajul este acelashi... iar daca luam in calcul suprafatza in loc de cubaj batem campii shi mai rau...)
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/20/03, 01:58:43   #15
vv94

Junior Member
 
Data înregistrării: 07/30/03
Mesaje: 14
Question

Citat:
În prealabil postat de see_yaa_later
de abia acum am vazut thread-ul...
Well, eu cu asta ma ocup (am facut proiectare, executzie, service centrale)... problema e un pic mai complicata decat pare dar daca cineva mai este interesat de subiect sa-mi spuna shi ii explic gratuit totul in detaliu... Asta pentru ca daca ar fi sa scriu un post aici nu cred ca ar avea cineva rabdarea sa-l citeasca pentru simplul fapt ca ar trebui sa aiba minim minimorum 50 pag.

P.S.
mic sfat: degeaba luatzi in calcul doar suprafatza casei... conteaza mult gradul de izolare termica al acesteia shi suprafatza elementelor vitrate... iar daca aplicatzi chestia cu 50W/mc per total ca sa obtzinetzi o putere aprox. pentru centrala nu aplicatzi asta shi la alegerea radiatoarelor pentru fiecare camera in parte (o sa vedetzi ca 2 camere cu acelashi volum pot avea 1 sau 2 peretzi exteriori, suprafetze vitrate mai mari sau mai mici, etc... de asemenea o camera de 3mx5m poate avea ca perete exterior peretele de 3m sau pe cel de 5m => puterea necesara difera f. mult deshi cubajul este acelashi... iar daca luam in calcul suprafatza in loc de cubaj batem campii shi mai rau...)

Am o casa care are cam 140mp cu un volum de 400m3. Casa este de caramida + termopane. O camera centrala in mijlocul casei de 35mp care nu are pereti exteriori, o baie + o bucatarie. Nu stiu ce sa aleg intre Buderus, DeDietrich si Saunier Duval. Si ce marca de calorifere sa cumpar? si unde se gasesc mai bune, sau un raport bun calitate/pret. Mi-a spus cineva de unele calorifere Korad si Thermokraft... Tot caut pe net, dar nu am prea gasit tot ceea ce ma interesa. Un sfat ar fi f folositor. Daca poti da-mi un mail la vv94@home.ro, eventual un nr de telefon...

Last edited by vv94 : 12/20/03 at 02:09:04.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/20/03, 08:43:02   #16
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Citat:
În prealabil postat de vv94
Am o casa care are cam 140mp cu un volum de 400m3. Casa este de caramida + termopane. O camera centrala in mijlocul casei de 35mp care nu are pereti exteriori, o baie + o bucatarie. Nu stiu ce sa aleg intre Buderus, DeDietrich si Saunier Duval. Si ce marca de calorifere sa cumpar? si unde se gasesc mai bune, sau un raport bun calitate/pret. Mi-a spus cineva de unele calorifere Korad si Thermokraft... Tot caut pe net, dar nu am prea gasit tot ceea ce ma interesa. Un sfat ar fi f folositor. Daca poti da-mi un mail la vv94@home.ro, eventual un nr de telefon...

ok... o sa itzi raspund in detaliu la intrebarile tale in seara asta pentru ca acum trebuie sa plec la serviciu repede... vorbim...
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/20/03, 16:41:31   #17
mirceat

Junior Member
 
Data înregistrării: 05/09/03
Mesaje: 23
Citat:
În prealabil postat de body76
avand in vedere ca stau la casa prefer tiraj natural.
Oricum e si mai ieftina.
Chiar si la casa as recomanda tiraj fortat.
Nu va zgirciti la bani luind o centrala cu tiraj natural:
- va consuma oxigenul din incapere
- trebuie sa aveti grija sa aerisiti mai des incit se pierde si ceva caldura
- evacueaza gazele printr-un horn care nu se stie cit de bun este, etc.
Centrala cu tiraj fortat aduce aer de afara, il arde in camera etansa si evacueaza gazele arse pe un traseu usor de verificat (plus ca exista sesizor pentru blocarea caii de evacuare) - asa este mai sanatos pentru locatarii casei.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/20/03, 17:53:59   #18
Dady

Che Dady
 
Dady's Avatar
 
Data înregistrării: 12/01/02
Mesaje: 459
Trimite un mesaj prin ICQ pentru Dady Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Dady
Pai daca stai la casa si ai un horn bunicel merita sa pui cu tiraj fortat. Eu am acasa o centrala Vaillant VU-23 parca, de 23kW si e super. Nu stiu multe detalii tehnice, insa cred ca are serpentina de cupru, si e pe tiraj fortat. Nu ma deranjeaza sa mai deschid geamul din cand in cand, oricum centrala e foarte eficienta. Consumul este mult mai mic fata de sobele de dinainte, plus ca inclazeste mult mai bine si mai uniform. Luna asta au venit gazele jumatate decat au venit anu trecut pe vremea asta.
Pretul a fost superconvenabil, in jur de 20 de bulioane (sau 21, nu mai stiu exact), a fost luata de la un distribuitor Vaillant, are sediul pe strada Bruxelles. Garantia nu stiu cat e, o sa-l intreb pe taicameu, insa o centrala Vaillant iti zic eu ca tine zeci de ani.
Este foarte important si cum faci sistemul de tevi. Ideal ar fi sa faci cupru. De asemenea sa ti cont si de pierderile de pe traseu, deci incearca sa gandesti un sistem cat mai eficient.
Bafta multa.
__________________
Hasta la victoria siempre!

Last edited by Dady : 12/20/03 at 23:14:31.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/20/03, 18:57:26   #19
Toranaga

nõh Minowara
 
Toranaga's Avatar
 
Data înregistrării: 07/07/03
Mesaje: 357
Citat:
În prealabil postat de Dady
o centrala Vaillant iti zic eu ca tine zeci de ani.

Și asta ai aflat-o de la vânzător, așa-i?
Eu te întreb simplu: Ai informații clare că a ținut vreuna mai mult de zece ani ( și asta e greu de crezut, dar în fine ) ?
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/20/03, 23:11:38   #20
Dady

Che Dady
 
Dady's Avatar
 
Data înregistrării: 12/01/02
Mesaje: 459
Trimite un mesaj prin ICQ pentru Dady Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Dady
Vaillant este unul ditnre cei mai renumiti si apreciati producatori de centrale termince din lume.
Asa te intreb si eu: De unde sti ca BMW-ul tau seria 7 ar porni la cheie si peste 10 ani? Raspuns: Pt ca e BMW.
Tu chiar crezi ca se poate pune la indoiala calitatea produslor unei firme ce si-a cladit prestigiul timp de ani de zile?
__________________
Hasta la victoria siempre!
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/21/03, 15:29:12   #21
Apophis

Member
 
Apophis's Avatar
 
Data înregistrării: 04/05/02
Mesaje: 596
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Apophis

Aproape orice firmă, și aici intră și firme de mașini, au linii de asamblare diferite, în funcție de țara unde va fi vândut produsul. De exemplu majoritatea produselor destinate Europei de Est sunt asamblate în alte țări, sau, controlul calității nu e același ca și pentru cele asamblate pentru "ei". Prin urmare nu ai cum să afirmi că peste x ani majoritatea produselor unei anumite firme vor funcționa în parametrii, fără a se fi reparat la ele (pentru că asta înțeleg eu din "ar porni la cheie"). Dacă îți aduci centrala aia din afară, adică să fie una făcută pentru ei, atunci te cred, va merge așa cum afirmi. În ultima vreme nu prea mai am încredere în produsele făcute special pentru Europa de Est, și cred că majoritatea dintre voi sunteți de acord cu mine. Ca să dau și un contraexemplu, știți ce fiabilitate aveau harddisk-urile IBM asamblate în Ungaria. Știu persoane care se feresc să cumpere mașini asamblate în Ungaria (nu mai știu ce marcă, cred că ford, dar nu sunt sigur), pentru că nu sunt la fel ca cele făcute în Germania sau Belgia, deși standardele sunt la fel, piesele (teoretic) sunt la fel, etc. Sper că nu v-am plictisit .
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/21/03, 18:56:50   #22
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Re: vv94 + mai multe posturi

1 intre Buderus, DeDietrich si Saunier Duval nu as alege Saunier Duval pentru ca e cea mai slaba dintre cele 3... de asemenea nu as alege Buderus pentru ca e cea mai scumpa... as alege DeDietrich pentru ca sunt centrale bune si pretul e ok (bine, depinde si de unde iei... as putea sa fac recomandari dar ar suna a reclama...)
2 personal, mie imi plac radiatoarele de fonta pentru ca rezista mult mai mult decat orice alt tip de radiator... aluminiul nu e o solutie in nici un caz (vezi: pret, hidrogenare, coroziune intre nipluri <otel> si elementzi <aluminiu>, sensibilitate la lovire, etc... aici ar trebui sa povestesc 4 pagini ca sa demonstrez) iar otelul ar fi ok pentru ca e cel mai ieftin dar are 2 dezavantaje: a) cum tu o sa faci calculul necesarului de caldura la ochi, ulterior, daca ai gresit nu mai potzi adauga vreun element (ai putea doar sa te acoperi din start ca sa fi sigur ca nu ai subdimensionat) si b) rezista mult mai putin decat fonta (oricum, e mai bun ca aluminiul)... ATTN: punetzi filtru de impuritatzi pe returul centralei OBLIGATORIU a.i. agentul termic ce vine de la radiatoare sa fie filtrat - protejezi astfel centrala (mai ales daca ai fonta e crima sa nu pui filtru)... De asemenea puneti obligatoriu filtru stabilizator de 20mbar pe gaz, filtru de impuritati pe alimentarea cu apa rece a centralei, si un filtru dedurizator (cu polifosfatzi sau magnetic) pe un un by-pass prin care sa facetzi umplerea centralei (daca e magnetic poate fi pus si direct pentru ca nu se consuma si nici nu te alegi cu polifosfatzii in apa calda - pe care unii o folosesc la pus in mancaruri).
NU MONTATZI NICIODATA centrale cu tiraj natural in bai!!! (nu am loc aici sa demonstrez de ce...). De asemenea in cazul unei centrale cu tiraj natural sunt necesari 6cmp/KW lasatzi liberi permanent in peretele exterior permanent pentru admisia aerului (bine, se poate face si indirect asta dar alte conditzii care nu au loc in post...) Altfel, centralele cu tiraj natural sunt mai fiabile pentru ca sunt mai simple (celelalte pot avea problele la ventilator) si bineintzeles, in mod clar, mai silentzioase shi mai ieftine...
Pentru Vaillant mai bine mergetzi direct la Hornoff - langa Casa Poporului (ei aduc Vaillant in tzara - restul sunt distribuitori)... Vaillantul in Germania nu e varf... dar e o centrala buna...
Centralele noi nu mai sunt atat de fiabile ca inainte... singurele centrale pe care le-am vazut functionand perfect chiar dupa 20 shi ceva de ani au fost Junkers (pacat ca au fuzionat cu Bosh)... mai are Vaillantul un mural foarte vechi expus care cica ar fi functional si acum... dar nu va bazatzi ca o sa va tzina centrala zeci de ani in nici un caz...
Teava ideala e cuprul (eu am lucrat si in Polietilena, Polietilena cu insertzie de Al, shi PP+Al shi shi tzeava neagra deci le shtiu la toate hibele). Daca totusi folositzi Plastic nu facetzi curbe cu raza mica pentru ca in timp crapa stratul exterior de plastic... shi faceti curbele obligatoriu cu arc de facut curbe...
gata... nu mai scriu ca deja cred ca v-am plictisit iar eu sunt shi mai plictisit pt. ca sunt la serviciu shi am mult de lucru...
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/21/03, 19:12:01   #23
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
am uitat... Kcal/h=kg/h x deltaT deci la o centrala de 20.000Kcal/h = 23KW apa calda menajera ce poate fi produsa este (aproximam kg cu litrul de apa pt. ca densitatea e aprox..): litri/h = 20.000/(35-10)= 800 l/h ... = 13.3 litri /minut cat sa tzina simultan un dush shi spalatorul de la bucatarie (altfel la o putere mai mica a centralei se va raci apa pe voi cand se deschide robinetul de a.c. la spalator)... vezi centrala de 15KW...
de ce am mers pe deltaT=25? pentru ca majoritatea firmelor atat il trec in specificatzii considerand temp intrare apa rece pe timp de iarna = 10grd C (eu am masurat in mai multe cazuri shi am vazut ca poate fi chiar shi de 8 sau 9) shi temp apa calda 35grd C... bine, acum un dush la 40grd e cam mult... dar ar fi trebuit sa considere cam 37 -38 grade in loc de 35...
acum chiar ca gata...
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/22/03, 01:24:01   #24
vv94

Junior Member
 
Data înregistrării: 07/30/03
Mesaje: 14
Citat:
În prealabil postat de see_yaa_later
am uitat... Kcal/h=kg/h x deltaT deci la o centrala de 20.000Kcal/h = 23KW apa calda menajera ce poate fi produsa este (aproximam kg cu litrul de apa pt. ca densitatea e aprox..): litri/h = 20.000/(35-10)= 800 l/h ... = 13.3 litri /minut cat sa tzina simultan un dush shi spalatorul de la bucatarie (altfel la o putere mai mica a centralei se va raci apa pe voi cand se deschide robinetul de a.c. la spalator)... vezi centrala de 15KW...
de ce am mers pe deltaT=25? pentru ca majoritatea firmelor atat il trec in specificatzii considerand temp intrare apa rece pe timp de iarna = 10grd C (eu am masurat in mai multe cazuri shi am vazut ca poate fi chiar shi de 8 sau 9) shi temp apa calda 35grd C... bine, acum un dush la 40grd e cam mult... dar ar fi trebuit sa considere cam 37 -38 grade in loc de 35...
acum chiar ca gata...

mersi, chiar mi-au fost de folos sfaturile. Am cumparat tot ceea ce trebuie pt incalzire, adica calorifere, tevi, etc... (calorifere din otel & tevi cupru) si acum mai ramane sa iau centrala. Inca nu stiu pt ce sa optez, dar am redus la 2 optiuni: Buderus & Vaillant. De unde pot cumpara Buderus (poti sa imi scri pe mail) ca pt Vaillant am inteles unde trebuie sa ma duc....
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/22/03, 22:13:16   #25
calix

Junior Member
 
Data înregistrării: 12/22/03
Mesaje: 4
Centrala termica doar pt incalzire???

Oameni buni,

explicati-mi si mie de ce in general cind se face dimensionarea unei centrale termice, incalzirea este luata in consideratie dar ACM nu???

Orice centrala de 24KW este capabila sa incalzeasca o casa de 150 - 200 mp. Dar daca vorbim de casa noua atunci ar trebui luat in calcul si necesarul de ACM: citi consumatori potentiali sint, temperatura tipica a apei la intrarea in circuit vara si iarna (dar mai ales iarna), ce putere calorica are centrala, ce debit si ce deltaT ar fi necesare pt a suporta consumatorii si a furniza apa la o temperatura corecta (cel putin 50 grade).

Toate aceste aspecte trebuie luate in calcul. Asa ca nu va mirati daca un specialist incearca sa va convinga ca defapt este nevoie de o centrala de 1500 euro.

- calix
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/23/03, 10:38:54   #26
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
apa calda menajera NU SE IA IN CALCUL (nu se aduna la puterea radiatoarelor) pentru ca aceste CENTRALE MURALE (asta e termenul corect) functzioneaza in regim de PRIORITATE ACM... asta inseamna ca atunci cand deschizi robinetul toata puterea termica obtzinuta in schimbatorul de caldura primar nu mai este trimisa catre radiatoare ci catre un schimbator de caldura secundar care prepara apa calda menajera din apa rece... schimbarea asta se poate face cu o valva deviatoare presostatica (care "sesisea mecanic" o diferentza de presiuni care ia loc atunci cand deschidem un robinet de apa calda... ash putea sa explic in detaliu dar e complicat de spus pe post) sau cu o vana actzionata motorizat... ma rog, nu mai intru pe detalii - cine vrea ma intreaba in afara postului... Chiar shi centralele mari pot sa functioneze cu prioritate pentru apa calda menajera daca cel care face proiectul doreshte acest lucru ... in caz contrar se adauga cam 20-25% la puterea cazanelor (bine, valoarea asta ar fi corect sa fie calculata in cadrul proiectului... dar cam asta e raportul)... OK... revenind la MURALE sa shtii ca daca ai face dush 24ore asta ar insemna ca radiatoarele vor fi reci acele 24ore ceea ce ar duce la racirea casei... nu tragetzi concluzii pripite, chestia cu prioritate acm este gandita bine - centrala nu o sa "taie" radiatoarele" pe mai mult de o ora indiferent ce s-ar intampla pentru ca cine consuma apa calda cu orele in continuu??? In plus casa are shi ea o inertzie termica - cea data de materialul shi grosimea peretzilor... care raman calzi... iar radiatoarele in final incep iar sa functzioneze... ok...
In ceea ce priveshte ce am scris mai sus (cu calculul puterii pentru apa calda menajera - care se vedea shi acolo ca foloseshte toata puterea centralei pana la ultimul strop nelasand loc pentru radiatoare - vezi conceptul de prioritate acm) in cazul unui apartament micutz care nu ar necesita decat 8-10 KW pentru incalzire, tot 20.000Kcal/h (23KW) recomand shi nu centrale gen 15KW tocmai din cauza ca o centrala cu 20.000 este minimum de putere ce poate asigura shi un dush shi shi un spalator simultan... Acum aici intervine 'trick-ul', centrala va avea setarea din valva de gaz (reglajul mecanic) astfel incat sa mearga la puterea maxima pentru ca de asta tzine cont in prepararea acm shi reglajul de putere din placa electronica - adica puterea la care merge centrala pe radiatoare - la cei 8-10KW (daca luam cazul de mai sus cu apartamentul mic)... Deci: centrala va produce acm cu 23KW shi va incalzi apartamentul ca shi cum ar fi o centrala de 8-10KW... mai pe romaneshte: apa calda suficienta shi in acelashi timp randament bun pe partea de incalzire a casei (pentru ca daca nu fac reglajul din placa electronica shi nu micshorez puterea pentru radiatoare nu va mai fi OK)...
In cazul centralei de 15kw puterea pe radiatoare ar fi OK (oricum, shi in cazul asta ar trebui facut reglaj din plaka electronica pentru cei 8-10kw cat spuneam in cazul particular considerat) dar cand cineva ar deschide/inchide robinetul la bucatarie vetzi face dushuri scotziene...
Alt point este: centralele murale se fabrica in mod NORMAL pe 20.000kcal/h shi 24.000kcal/h deci 15kw e 'atipic' nu il vetzi gasi decat la anumite firme (Vaillant de pilda) shi pretzul va fi mare (da vedetzi bine... mare la situatzia cu 15kw... interesatzi-va shi facetzi comparatzii pentru ca suntetzi direct interesatzi... shi vedetzi daca renteaza o centrala de 15kw... intrebatzi shi vanzatorul toate detaliile...)...
cam atat pentru ca sunt distrus de oboseala... aproape ca n-am dormit de o saptamana shi o sa lucrez la max. chiar shi-n ziua de craciun... (
Imi cer scuze daca cineva a fost deranjat de raspunsurile mele prea lungi... de regula detaliile ar trebui discutate direct cu cei interesatzi... MEA CULPA in this case...

Last edited by see_yaa_later : 12/23/03 at 13:50:49.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 12/23/03, 14:18:21   #27
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
OFF TOPIC

Vreau sa iau pentru cineva un Notebook IBM T41 (Cadou de Craciun)... am citit tot ce aparea peste tot despre notebook-uri (chiar shi testul de la T40 care in linii generale e similar, de pe TomsHardware, Anandtech, etc, etc...) shi cam shtiu aproape totul (am shi testat fizic unul) ... incepand de la caracteristici tehnice de performantza (nu e cel mai rapid, asta e clar dar nu pe 5% performantza pun accent) pana la robustetze (detalii cum ar fi: Carcasa de Titaniu Composite - potzi sa te urci cu picioarele pe el shi nu are nimic... test facut -, detectarea acceleratziei - in caz de cadere, in aer simte caderea shi parcheaza automat in timp util capetele HDD-ului, sistem de racire SUPER, nu se incalzeshte pe genunchi, dual pointing device (are atat trackpoint cat shi touchpad a. i. itzi lasa libertate de alegeri in fctie de gust sau aplicatzie) iluminare keyboard pe timp de noapte, tastatura cu taste mari shi pozitzionare ca la tastatura de desktop, taste placute la atingere shi rezistente) sau dimensiuni exterioare (grosime de doar 26mm cand e inchis!!! shi dimensiuni mici - e pentru o tipa - dar nici prea mici ca sa nu afecteze ergonomia). De asemenea foloseshte tehnologie Centrino (cu procesor CLAR conceput exact pentru mobilitate shi consum redus pentru salvarea bateriei +Wireless de care am tzinut cont pentru ca e nevoie).
OK... deci m-am uitat la tot...
Mai am in minte de asemenea fiabilitatea scazuta a HDD-urilor IBM produse in Ungaria... asta nu-mi place... de asemenea ma gandesc mereu cam care ar putea sa fie vreun detaliu tehnic care sa-mi scape (in afara de boxe care se aud sub orice critica - dar fiind un notebook de afaceri asta nu ma intereseaza - am tzinut cont in schimb shi de faptul ca partea de securitate a fost tratata cu atentzie: in caz de furt datele de pe HDD nu pot fi accesate chiar daca scotzi HDD-ul shi-l pui pe alta 'scula' pentru ca totul e criptat shi parola pe HDD <exista un chip special in notebook care cripteaza automat totul>). TOTUSHI... ce-ar putea sa-mi scape??? Pretzul nu conteaza atat de mult (era la oferta cu 1890$ fara TVA deshi vad ca unul din dealerii IBM - singurul care il are pe stoc la ora actuala - cere 2160$... ciudat)... tot ce vreau e sa il am RAPID pana in Craciun indiferent de disponibilitatea stocurilor...
Daca cineva are vreo idee/sfat ii raman indatorat...

Pls IM me ca sa nu denaturam subiectul post-ului...

Last edited by see_yaa_later : 12/23/03 at 14:55:59.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/06/04, 11:12:02   #28
IonutGhionea

Member
 
Data înregistrării: 04/29/03
Mesaje: 148
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru IonutGhionea
Eu am la casa din Buzau o centrala veche, de acum 18-20 ani. Nu mai spun cit consuma ca ma fac de ris, ideea este ca functioneaza foarte bine de atitia ani. Modelul si constructia sunt foarte primitive, oricum, ma gindesc sa o schimb in aceasta vara. Intrebarea este: as putea pastra vechile calorifere de fonta, evident, dupa ce le spal si scot calcarul din ele ? Cu ce as putea face aceasta inlaturare a calcarului ? Cu detartrant pe baza de acid sulfuric sau cu soda caustica ? Sau e acelasi lucru ?
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/06/04, 11:36:38   #29
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Citat:
În prealabil postat de IonutGhionea
Eu am la casa din Buzau o centrala veche, de acum 18-20 ani. Nu mai spun cit consuma ca ma fac de ris, ideea este ca functioneaza foarte bine de atitia ani. Modelul si constructia sunt foarte primitive, oricum, ma gindesc sa o schimb in aceasta vara. Intrebarea este: as putea pastra vechile calorifere de fonta, evident, dupa ce le spal si scot calcarul din ele ? Cu ce as putea face aceasta inlaturare a calcarului ? Cu detartrant pe baza de acid sulfuric sau cu soda caustica ? Sau e acelasi lucru ?

OK... chiar te sfatuiesc sa pastrezi vechile radiatoare din fonta pentru ca sunt mult mai rezistente in timp decat cele din Aluminiu sau Tabla de OL... dar atentzie:
1. dupa cum ai banuit, este obligatoriu sa le curetzi inainte... pentru asta in mod normal se foloseshte soda (cel putzin asta e cea specificata in doc. de specialitate)... shi eu unul pe asta am folosit-o intotdeauna... aaa... shi vezi ca e mai bine sa foloseshti apa calda cu soda in loc de apa rece...
2. sa pui OBLIGATORIU filtru pe returul centralei astfel incat apa care vine de la radiatoare sa fie filtrata inainte de a ajunge in centrala (in caz contrar s-ar putea sa ai probleme cu pompa de circulatzie, schimbatorul de caldura primar shi shi cu schimbatorul de caldura secundar mai ales daca e sch. in placi... shi nu numai...). Deci, daca pui filtru pe returul centralei sa n-ai nici o frica de radiatoarele din fonta (asta era singurul lor punct slab: faptul ca lasa mizerie mai multa... deshi nici cu OL-ul nu mi-e rushine...). Oricum, indiferent de situatzie sa nu pui radiatoare de Aluminiu... daca ai dubii in privintza asta sau te intereseaza motivele da-mi un feed-back pe thread...
In alta ordine de idei, s-ar putea sa fie nevoie sa-tzi schimbi robinetele (care mai mult ca sigur sunt cele clasice: rob. tur dublu reglaj)... ok... in cazul asta alege solutzia cu 2 robinete pe fiecare radiator: rob. tur simplu reglaj + robinet reglaj retur... in felul asta, daca vreodata ai probleme cu un radiator (se sparge vreun element, curge pe la niplu...) potzi sa inchizi total cele 2 robinete shi instalatzia va functiona fara probleme deoarece radiatorul respectiv va fi izolat complet... iar tu potzi sa stai absolut linishtit pana cand vei putea sa remediezi defectul... shi oricum, robinetele costa putzin, vei vedea (radiatoarele costa mult)...
see_yaa!
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/07/04, 09:12:51   #30
IonutGhionea

Member
 
Data înregistrării: 04/29/03
Mesaje: 148
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru IonutGhionea
Multumesc frumos pentru sfaturi, mi-ai spus chestii la care nici nu ma gindisem. Si eu inclin pentru pastrarea vechilor calorifere, mai ales ca unele noi sunt foarte scumpe.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/07/04, 17:39:21   #31
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Citat:
În prealabil postat de IonutGhionea
Multumesc frumos pentru sfaturi, mi-ai spus chestii la care nici nu ma gindisem. Si eu inclin pentru pastrarea vechilor calorifere, mai ales ca unele noi sunt foarte scumpe.

vezi ce faci cu tzeava... ca ai 3 variante:
1) teava neagra din OL
- avantaj: costa mai putzin, rezista cel mai bine la actiuni mecanice exterioare (lovire, suit cu picioarele pe ea - dar nu cred ca e cazu')
- dezavantaj: rezista cel mai putzin in timp (s-ar putea sa mai faci inca o data sau de doua ori instalatzia fatza de cazul in care ai folosi spre ex. cupru) se pune in opera cel mai greu shi in mod normal, din cauza asta, manopera aferenta e mai scumpa

2) teava de plastic - aici intra mai multe categorii:
a) polipropilena cu insertzie de aluminiu = solutzie care nu prea se mai foloseshte
b) polietilena cu insertzie de aluminiu (ex. PEXAL) = asta e cea mai folosita tzeava de plastic pentru incalzire
c) polietilena <vezi Rehau> = da' asta-i cam scumpa shi nu e rigida (se foloseshte fie la pozarea traseelor pe sub pardoseala fie cu o un ghidaj de intarire metalic cand e folosita la coloane)
Dintre tzevile astea de plastic probabil ca ai alege varianta b) care e formata din 3 straturi PE-AL-PE... well, aici sunt nishte mici probleme:
- daca "maestrul" nu foloseshte arc cand da curbele shi in schimb le 'da' pe genunchi pot apare gatuiri (de asemenea daca da curba prea 'in strans', in timp itzi crapa stratul de polietilena exterior pana la aluminiu in dreptul curbei... sau mai rau poate chiar o sa shi curga pe acolo - bineintzeles asta in timp, dupa ce tzeava 'a lucrat' la cald)
- curbele trase ca la carte sunt largi shi nu prea estetice
- piesele de conectare (coturi, teuri, etc.) sunt mari, grosolane shi costa de nu o sa-tzi vina sa crezi...
- daca cumva termostatul de lucru al centralei se defecteaza shi ai ghinionul sa nu functzioneze nici cel de sigurantza (eu am facut service la centrale shi am vazut situatzia asta de 2 - 3 ori) apa o sa fiarba shi reduce durata de viatza a polietilenei (care e garantata pentru scurt timp la 120 grd. C - cica...)
- dilatarile sunt mult mai mari la plastic decat la metal (bine, de asta ar trebui sa tzina cont cel care face instalatzia)

3) teava de Cupru - asta-i favorita mea
Well, cuprul are multe avantaje: dilatari mici, piese de conectare micutze-ieftine-finutze, aspect estetic superior tzevii pe-al-pe, potzi s-o pui la fiert shi-n oala de presiune daca ai kef, o sa gaseshti oricand (chiar shi dupa 30 ani) piese - ceea ce in cazul unui producator de pe-al-pe s-ar putea sa nu se shtie... ca nu sunt toate compatibile intre ele shi...
Ca pretz ce sa spun? Deshi tzeava de cupru are pretz mai mare ca cea de pe-al-pe, tzine cont shi de fitinguri care sunt mult mai scumpe in cazul tzevii de pe-al-pe... shi fa un calcul pe instalatzie shi vezi cum da una peste alta... Oricum pentru diametrele mici de care avetzi voi nevoie potzi gasi tzeava de cupru la pretzuri super - doar sa faci un studiu de piatza shi...

Oricum, in general ar trebui sa fi atent la urmatoarele:
- cel care itzi face instalatzia mai mult ca sigur ca n-o sa-tzi faca nici un calcul de necesar de caldura shi nici calcul hidraulic - ca atare s-ar putea sa plateshti inutil (pentru lenea sau neshtiintza lui) elementzi suplimentari la radiatoare sau/shi tzevi mai groase decat ar fi nevoie pentru instalatzia respectiva... Foarte putzini fac lucrul cum trebuie shi... detaliile fac diferentza... la buzunarul tau...
- in mod normal, daca nu se lucreaza in tzeava neagra de otel, manopera ar trebui sa fie mult mult mai mica - pentru ca atat plasticul cat si cuprul se lucreaza banal de ushor... dar bineintzeles ca cel care o sa-tzi faca instalatzia n-o sa-tzi spuna asta... totushi potzi sa discutzi cat face pe cele 2 variante... shi daca pretzul e acelashi la manopera sa-l intrebi de ce (pentru ca tzi-a spus tzie cineva care a lucrat in toate tipurile de tzevi ca...)
OK... cam atat ca shi asha am scris prea mult... shi vezi ca am mai scris post-uri mai sus - citeshte tot ca poate-tzi sunt de folos...
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/08/04, 09:56:39   #32
IonutGhionea

Member
 
Data înregistrării: 04/29/03
Mesaje: 148
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru IonutGhionea
see_yaa_later esti mare, multumim pentru sfaturi. Se vede ca ai lucrat in domeniu. Cum fac rost de bani ma apuc de treaba.
A....inca ceva, am un perete exterior la casa care sa lasa cite putin 2-3-4 mm pe an. As vrea sa fac o subzidire la fundatie. Ma poate sfatui cineva in acest sens ? Si cam cit m-ar costa o astfel de treaba ? Peretele are o lungime cam de 10 m, linga el se afla trotuar care trebuie spart. Multumesc anticipat
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/08/04, 11:07:55   #33
Toranaga

nõh Minowara
 
Toranaga's Avatar
 
Data înregistrării: 07/07/03
Mesaje: 357
Citat:
În prealabil postat de see_yaa_later

- piesele de conectare (coturi, teuri, etc.) sunt mari, grosolane shi costa de nu o sa-tzi vina sa crezi...
Racordurile cele mai scumpe sunt cele pentru PEXAL. Aceastea sunt și cele mai proaste în timp.
Citat:

Ca pretz ce sa spun?[...]doar sa faci un studiu de piatza shi...
Și vei afla că prețurile unei instalații pe Cu sunt cu cel puțin 50% mai mari decât celelalte două alternative. Plus că acest Cu mai și coclește.
Citat:

- cel care itzi face instalatzia mai mult ca sigur ca n-o sa-tzi faca nici un calcul de necesar de caldura shi nici calcul hidraulic
S-ar putea să te coste mai mult un asemenea studiu minuțios decât o simplă supradimensionare a instalației termice
Citat:

(pentru ca tzi-a spus tzie cineva care a lucrat in toate tipurile de tzevi ca...)
Prețul este stabilit de constructor și nu cred că va sta să negocieze cu tine ca la piață decât dacă:
1. Ești client foarte important.
2. Ești client fidel
3. Negocierea se face cu oricare client, fiind strategie de marketing ( genul reducerilor sub 5% la preț ).
Citat:
chiar te sfatuiesc sa pastrezi vechile radiatoare din fonta pentru ca sunt mult mai rezistente in timp
Oțelul tratat este solutie pe 15 ani, aproape la fel de longevivă ca fonta.
Plus că cele de oțel sunt câștigătoare detașate la aspectul estetic, încălzesc casa de la 15°C la 22°C cât fumezi o țigară. Se încălzesc repede, se răcesc repede.
Singurul dezavantaj al lor ar fi că au prostul obicei de a trosni.
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/09/04, 00:43:54   #34
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Raspuns pentru Toranaga (NU POLEMIZEZ dar crede-ma ca shtiu ce am scris) - rog sa verificatzi totzi ce va spun acum:

1. poate nu tzi-ai dat seama (poate n-ai citit cu atentzie) dar eu am spus citez:
"b) polietilena cu insertzie de aluminiu (exemplu PEXAL) = asta e cea mai folosita tzeava de plastic pentru incalzire"
dupa care am scris mai jos:
"Dintre tzevile astea de plastic probabil ca ai alege varianta b) care e formata din 3 straturi PE-AL-PE... well, aici sunt nishte mici probleme: ............. - piesele de conectare (coturi, teuri, etc.) sunt mari, grosolane shi costa de nu o sa-tzi vina sa crezi..."
Te rog reciteshte textul postului meu shi o sa intzelegi exact: am spus polietilena cu insertzie de aluminiu (shi am dat ca exemplu PEXAL care este o marca, exact cum ai spune ADIDAS... exact cum ADIDAS sunt pantofi sport tot asha PEXAL este polietilena cu insertzie de aluminiu <notata tehnic PE-AL-PE, pentru ca e formata din: strat polietilena, adeziv, aluminiu, adeziv, strat polietilena>.... deci, trage singur concluzia... nu am greshit cu nimic...

2. Am scris acolo ca trebuie facuta comparatzia tzinand cont shi de fittinguri shi nu doar de tzeava citez: "Ca pretz ce sa spun? Deshi tzeava de cupru are pretz mai mare ca cea de pe-al-pe (a se vedea ca asta include PEXAL-ul, fapt demonstrat mai sus), tzine cont shi de fitinguri care sunt mult mai scumpe in cazul tzevii de pe-al-pe... shi fa un calcul pe instalatzie shi vezi cum da una peste alta... Oricum pentru diametrele mici de care avetzi voi nevoie potzi gasi tzeava de cupru la pretzuri super - doar sa faci un studiu de piatza shi..." ash fi spus shi de unde sa cautatzi tzeava de cupru la pretzuri OK dar n-am vrut shi nu vreau sa fac reclama - deci la faza asta tac...

3. Te insheli la partea cu coclitul... te rog documenteaza-te... cuprul se poate folosi chiar shi pentru APA POTABILA (apa rece)... intereseaza-te de cupru CARBON FREE... shi exista mai multe feluri de tzeava de cupru...

4. Chestia cu calculul in functzie de cubaj (50W/m3 cum iau majoritatea instalatorilor) am explicat-o mai sus... shi sa shtii ca sunt cazuri de incaperi foarte mici shi expuse in care potzi avea nevoie de 100W/m3 iar in alte cazuri doar de 35W/m3... shi citeshte mai sus ca am dat shi un exemplu in care 2 camere au acelashi volum dar una are un perete exterior de 5m sau poate chiar 2 peretzi exteriori iar alta la acelashi volum are doar un perete exterior de 3m... deci iei plasa la calcul pe cubaj... shi in mod normal proiectul ar trebui sa nu coste nimic pentru ca e datoria celui care face instalatzia!!! Eu unul am demonstrat la concret ca diferentza de pretz in cazul supradimensionarii depasheshte cu mult valoarea unui proiect shi in plus instalatzia nu este echilibrata hidraulic ca in cel de-al doilea caz... shi uneori se face tot reglajul din robinetele reglaj retur (sau din al doilea reglaj in cazut rob. tur dublu-reglaj) shi sunt cazuri in care trebuie sa inchizi atat de mult sectziunea incat se aude pe timp de noapte apa shuierand in instalatzie - jenant nu??? Iar in cazul instalatziilor de "apartament" proiectul e atat de simplu incat il face pe genunchi intr-o seara... deci, n-ar trebui sa coste nimic... sa zica merci ca ishi face clientela prin seriozitate...

5. citez: " in mod normal, daca nu se lucreaza in tzeava neagra de otel, manopera ar trebui sa fie mult mult mai mica - pentru ca atat plasticul cat si cuprul se lucreaza banal de ushor... dar bineintzeles ca cel care o sa-tzi faca instalatzia n-o sa-tzi spuna asta... totushi potzi sa discutzi cat face pe cele 2 variante... shi daca pretzul e acelashi la manopera sa-l intrebi de ce (pentru ca tzi-a spus tzie cineva care a lucrat in toate tipurile de tzevi ca...)" - aici chiar nu intzeleg... nu am fost suficient de explicit??? Atunci, fa altfel: negociaza pretzul la manopera pentru tzeava de PEXAL sau Cupru shi spune-i ca tzeava o achizitzionezi singur shi dupa aia spune-i ca te-ai razgandit shi c-o sa iei tzeava neagra de otzel... sa vezi ca o sa spuna imediat ca mareshte manopera... exact ce-am spus mai sus...
In alta ordine de idei pretzul nu-l face nici un constructor ca ala nu se ocupa de sisteme de incalzire... devizul tzi-l face un inginer instalator (sau crezi ca instalatorii se ocupa doar de instalatzii sanitare, gaze, ventilatzii/climatizare, frig...)... shi itzi spun ca o instalatzie de apartament nu tzi-o face decat o firma mica sau o echipa in regim de ciubuc... shi pretzurile sunt in functzie de cum li se pare clientul... (oricum, client foarte important nu ai cum sa fii pentru o instalatzie de cateva radiatoare).
6. ai cifra corecta: 15 ani pentru otzel... dar ma intreb: chiar nu ai vazut radiatoare de fonta vechi de 100 de ani????? sau macar asha prin cunoshtintze n-ai vazut macar radiatoare de fonta vechi din anii '40??? Shi care sunt bune shi acum??? Pai tabla aia de la radiatoarele de otzel are 1.2mm shi cu toata cataforeza aia n-o sa-tzi reziste cat ditamai peretele de la alea de fonta... singurul avantaj al otzelului e ca-i ieftin...
Daca vrei radiatoare estetice gaseshti shi de fonta (aici trebuie sa ma crezi pe cuvant sau sa cautzi sa vezi cum arata cele SIME Italia... sau sa treci pe la Romstal shi sa vezi nishte RollsRoyce-uri ale radiatoarelor de fonta - unele de epoca... nu consider chestia cu cele de epoca drept reclama pentru ca sunt enoooorm de scumpe... verifica)
In ceea ce priveshte chestia cu inertzia termica altcineva mi-a pus o intrebare mult mai "deshteapta" (bine, tipul lucra shi el in domeniu): zicea el ca in cazul in care ai programator orar e bine ca radiatoarela sa aiba inertzie termica mica... ca sa se raceasca imediat cand ieshi pe usha shi pleci la serviciu shi sa se incalzeasca rapid cand te intorci... Adevarul e ca potzi sa setezi programatorul orar sa intrerupa caldura cu 2 ore inainte de a pleca la serviciu shi sa porneasca tot cu atata inainte de a veni de la serviciu IN CAZUL FONTEI... efectul shi costurile energetice sunt absolut aceleashi... (bine, ca un pont, strainii nu intrerup de tot incalzirea ci doar trece la parametrii mai mici).

Inca o data tzin sa spun ca nu e vorba de o replica 'reala'... doar vreau sa re-verifici postul meu anterior shi sa vezi ce am scris... shi sa shtii ca nu scriu aici de dragul de a pierde vremea - pur shi simplu sper sa foloseasca celor care au nevoie...

Multzumesc
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/09/04, 00:57:22   #35
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Citat:
În prealabil postat de IonutGhionea
see_yaa_later esti mare, multumim pentru sfaturi. Se vede ca ai lucrat in domeniu. Cum fac rost de bani ma apuc de treaba.
A....inca ceva, am un perete exterior la casa care sa lasa cite putin 2-3-4 mm pe an. As vrea sa fac o subzidire la fundatie. Ma poate sfatui cineva in acest sens ? Si cam cit m-ar costa o astfel de treaba ? Peretele are o lungime cam de 10 m, linga el se afla trotuar care trebuie spart. Multumesc anticipat

In chestia cu subzidirea ash putea sa-mi dau doar cu parerea pentru ca am terminat instalatzii shi nu constructzii... deci nu-i domeniul meu... shi cand nu shtiu SIGUR o chestie mai bine tac...
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/09/04, 01:30:30   #36
Toranaga

nõh Minowara
 
Toranaga's Avatar
 
Data înregistrării: 07/07/03
Mesaje: 357
Îmi place.
Chestia cu fonta am întâlnit-o în extrem de multe cazuri. Este un fel de urban myth.
Bineînțeles că fonta se pretează foarte bine la instalațiile centralizate, unde presiunea.... poate depăși limita maximă pentru cele de oțel. Dar au o inerție termică foarte mare, iar la schimbul pe centrală termică, deja sunt mai mult izolatoare decât conducătoare de energie termică. Mai pune și niște straturi de vopsea peste ele de-a lungul anilor ( zugrăvelilor ) și ai randament slab.
În rest nu vreau să te combat.
PS: Câți ați terminat anul ăla la Instalații?
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/09/04, 03:26:33   #37
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Citat:
În prealabil postat de Toranaga
Îmi place.
Chestia cu fonta am întâlnit-o în extrem de multe cazuri. Este un fel de urban myth.
Bineînțeles că fonta se pretează foarte bine la instalațiile centralizate, unde presiunea.... poate depăși limita maximă pentru cele de oțel. Dar au o inerție termică foarte mare, iar la schimbul pe centrală termică, deja sunt mai mult izolatoare decât conducătoare de energie termică. Mai pune și niște straturi de vopsea peste ele de-a lungul anilor ( zugrăvelilor ) și ai randament slab.
În rest nu vreau să te combat.
PS: Câți ați terminat anul ăla la Instalații?

Sa shtii ca nici eu nu combat (m-am explicat in sensul asta shi in postul anterior) pentru simplul motiv ca prefer armonia dar totushi imi asum riscul de a face trimitere la o sursa ushor accesibila tuturor: Catalogul ROMSTAL 2002-2003 (ca doar n-o sa va trimit la surse la care ar fi prea complicat de ajuns). Deci la pagina 52 se poate verifica faptul ca radiatoarele din OL au presiunea maxima de lucru de 10bar (presiune de proba 13bar)... cui i se pare mica presiunea de 10bar il rog sa afle ca pe secundar pe RADET aceasta presiune nu va fi NICIODATA atinsa (presupun ca ai vazut apartamente la bloc, dotate cu radiatoare de otzel <shi care nu s-au spart> in conditziile in care blocul respectiv e racordat la RADET)... mai mult decat atat cine va vedea vreodata o instalatzie de incalzire care sa mearga in regim de 10bar poate sa scrie pe post ca nu shtiu ce vorbesc... In ceea ce priveshte instalatziile cu centrala proprie, muralele au supapa de sigurantza setata din fabrica la 3bar (adica daca s-ar atinge 3bar apa e aruncata afara ca sa se scada presiunea shi sa se protejeze cazanul), umplerea la rece a instalatziei se face la 1-1.5 bar (asta inseamna 10-15m.c.a. shi e arhi-suficienta) urmand ca in momentul in care apa se incalzeshte shi ca urmare se dilata presiunea sa creasca (fctzie de volumul apei din instalatzie shi presiunea de preincarcare shi volumul vasului de expansiune) undeva la 2-2shiceva bar (ca la 3 deja da afara). In cazul cazanelor 'serioase' montate pe pardoseala presiunea maxima de lucru este de 4-6 bar (a se vedea spre exemplu iar in acelashi Catalog ROMSTAL - apropos, nu lucrez la ROMSTAL shi nici nu bag in lucrari centrale de la ei) deci iarashi nu se ajunge la 10 bar... shi de ce ar trebui cuiva 10 bar cand presiune mare itzi trebuie doar in cazul cladirilor cu radiatoare aflate la inaltzime mare??? De exemplu daca ai un bloc cu 10 etaje eshti obligat sa umplii cu apa instalatzia pana la radiatorul de la et. 10... dar 10 etaje + 1(subsol, unde de regula e centrala) inseamna circa 33m deci cand se face umplerea la rece dintr-un foc rezulta la centrala o presiune la rece de peste 3.3bar(1bar = 10 m.c.a)... see what I mean? Radiatoarele din tabla de otel rezista la presiune in oricare din aceste cazuri... Rog acum verificatzi (fie in Romstal fie pe unde putetzi) la cat rezista cele din fonta... va las placerea... Inca o data, voi in cazul unei centrale de apartament nu vetzi avea niciodata 3bar presiune la cald.
In alta ordine de idei am spus shi eu mai sus ca radiatoarele din fonta au inertzie termica mai mare (iar cele din aluminiu au inertzia termica cea mai mica) dar asta nu-i nici o problema... de asemenea nu potzi sa spui faptul ca "sunt mai mult izolatoare decat conducatoare"... exista tabele (iar cea mai facila sursa e acel catalog... asta daca nu vretzi sa va spun numere de STAS-uri) in care se dau puterile pe elementzi la radiatoarele din fonta in functzie de tipul shi dimensiunea elementului (idem pt. aluminiu - doar la otzel se da direct pentru panou) shi in functie de asta se alege nr. de elementzi necesari (sau dimensiunea radiatorului in cazul celor din OL)... bine, se mai aplica nishte corectzii (in functzie de nr. de elementzi, temp. de lucru, modalitatea de amplasare a radiatorului shi chiar shi de culoarea in care e vopsit... asta daca e sa fim riguroshi)... pana la urma o sa vezi ca cel care proiecteaza poate sa puna o aceeashi putere a unui radiator shi folosind elementzi din fonta shi shi folosind elementzi din aluminiu (care per element cedeaza mai mult)... cum?... ei bine, radiatorul din fonta va avea mai multzi elementzi decat cel de aluminiu dar in final puterea lor e egala (fiind cea aleasa de proiectant)... O comparatzie corecta ai putea sa faci altfel: vezi catzi bani dai pentru 1000W putere instalata in cazul radiatorului de aluminiu, de fonta shi de otzel... am spus mai sus ca otzelul are cele mai mici pretzuri - eu la asta m-am referit... la raportul $/W... asta-i comparatzia care ne intereseaza de fapt...
mamaaaa... na ca m-ai facut sa ma prinda dimineatza pe net... fug ca mai am shi serviciu...
see_yaa
off.gif   Reply With Quote
Vechi 01/09/04, 03:31:04   #38
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Citat:
PS: Câți ați terminat anul ăla la Instalații?

Era sa uit... pai am fost 2 serii - habar n-am catzi (eu am terminat acu' 11 ani facultatea)... Dar intreaba-ma catzi lucreaza acum in domeniu, mai bine :P
off.gif   Reply With Quote
Vechi 02/11/04, 17:17:06   #39
kokolyno

Junior Member
 
Data înregistrării: 02/09/04
Mesaje: 9
salut,
este f. interesant , dar ce adresa de e-mail ai see..you..?
danke
off.gif   Reply With Quote
Vechi 02/12/04, 13:45:48   #40
see_yaa_later

Member
 
see_yaa_later's Avatar
 
Data înregistrării: 09/20/02
Mesaje: 136
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru see_yaa_later
Citat:
În prealabil postat de kokolyno
salut,
este f. interesant , dar ce adresa de e-mail ai see..you..?
danke

kokolino, ai un PM cu adresa mea de mail...
off.gif   Reply With Quote
Răspunde


Thread Tools  Caută in acest subiect 
Caută in acest subiect:

Căutare avansată
Moduri de afișare  Rate This Thread 
Rate This Thread:

Reguli de postare
Poți nu deschide subiecte noi
Poți nu răspunde la mesaje
Poți nu adăuga atașamente
Poți nu modifica mesajele tale

Codul vB este Pornit
emoticoanele sunt Pornit
Codul [IMG] este Pornit
Codul HTML este Oprit
Sări la...:


Preturi Camere Web


Ora este GMT +3. Ora este acum 10:01:23.


Rulează cu: vBulletin Version 3.0.0 Gamma
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.