price.ro Forum (http://www.price.ro/forum/index.php)
-   Generalităţi (http://www.price.ro/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Centrale termice (http://www.price.ro/forum/showthread.php?t=8898)
Preturi Monitoare LCD

costaan 12/06/05 04:13:17

Felicitări pt thread, foarte util și interesant!

danb 12/06/05 20:43:39

La o instalatie de incalzire la care tevile sint "ascunde" de masti de rigips, e bine/rau/indiferent daca in mastile alea se pun din loc in loc fante de aerisire? Ma gindesc la caldura pierduta, intr-o masca inchisa se face destul de cald si nu vreau sa donez jumate la exterior.

Teava de apa calda (care trece prin aceeasi masca) era bine sa fie izolata termic (omul a zis ca tot aia e)?

Hampu The Great 12/07/05 09:01:08

Parerea mea este ca ar fi bine sa le izolezi termic sub rigips. Cel putin in teorie intre rigips si peretele placat cu el ar trebui sa fie vata minerala, daca ea lipseste, si cunosc multe cazuri in care se intampla asa, caldura aia face o circulatie printre placaj si perete, cu efecte pana la urma benefice, pentru caldura din casa.
Sigur intervin aici mai multe consideratii ce tin de inertia termica a instalatiei, da calitatea izolatorie a peretelui ca atare...


Cel mai bun sfat este sa izolezi conductele cu mansoane de burete poliuretanic (din cel folosit la instalatiile de aer conditionat)...macar si pentru simplul motiv ca in timp tevile de sub rigips vor produce o ingalbenire deranjanta la exterior cu consecinte nasoale asupra finisajelor placajului.."..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

danb 12/07/05 10:38:50

Prea tirziu ca sa le izolez, mastile sint facute. Tot ce pot sa fac daca ajuta (adica mai multa caldura spre mine, mai putina pierduta prin peretele exterior) e sa pun fante de aerisire.

Hampu The Great 12/07/05 12:10:00

Daca tevile sunt din cupru atunci schimbul este destul de energic si poate ca fantele alea ar avea o oarecare eficienta.

Eu zin ca incalzirea peretelui pe care este aplicat rigipsul nu e o "pierdere" efectiva. Gandeste-te ca acum suprafata de separatie este la nivelul placii de rigips. Ea primeste pe o parte caldura din casa eliberata de la radiatore, iar pe cealalta parte frigul de afara, adica acea parte din frig care reuseste sa strabata zidul exterior, si perna de aer dintre el si rigips.

Perna asta de aer functioneaza ca o bariera termica si ea ar fi cu atat mai energica cu cat temperatura ei ar fi mai ridicata.
Daca tevile ar fi montate pe partea exterioara a peretelui intr-adevar ai avea o importanta pierdere de caldura, dar asa tevile alea, intr-un mod indirect tot caldura din camera o ajuta.

Acum, chestia cu fantele alea (ma ganesc ca ai in minte dispersoarele alea de plastic), nu poate nici ea sa insemne ceva rau...sau ma rog, ceva mai rau decat o cheltuiala mai greu de justificat, desigur asta daca reusesti sa rezolvi in mod onorabil problemele de design pe care ele le ridica in organizarea interioara a incaperilor."..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

costaan 12/07/05 14:05:48

Există o ''regulă de bază'' la aerisirea instalației?
De ceva timp am un clipocit în primul calorifer. Dacă-l închid, faza se repetă la următorul. Am tot umblat la robinetele de aerisire ale caloriferelor...degeaba.
Este posibil ca serpentina să producă bule de aer?
Presiunea se menține în parametrii normali.
Este vorba de junkers euroline de 23 tiraj forțat + 4 calorifere.
Mulțumesc anticipat

Hampu The Great 12/07/05 17:56:50

costaan sunt altii mai priceputi pe aici decat mine sa raspunda la treaba asta.

Eu te pot ajuta numai din experienta, pentru ca am patit exact la fel.

Presiunea ramane constanta si daca ai aer in instalatie. Sunt miscari ale acului ala la pornirea si oprirea pompei dar altfel nu capeti alta dovada ca ai aer din partea indicatorului de presiune.

Clipocitul din calorifer indica clar existenta aerului. Aerisirea este deci obligatorie (ia uite ce observatie interesanta am facut chiar acum= cuvantul AERISIREA se citeste la fel din fiecare directie..interesant).

Asadar aerisirea atat locala (la fiecare radiator) cat si generala a instalatiei se impune...

Acum pentru partea a doua a intrebarii ma alatur si eu tie..poate ne lumineaza cineva. Si eu "prind aer" in instalatie cel putin de doua ori pe sezon. Am aeristoare in pod si pe centrala, din cele care lucreaza singure, am vas suplimentar de expansiune 25l, si am o instalatie marisoara si un Vitopend 100...ce naiba se intampla ??"..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

mukuz 12/07/05 19:46:33

hai ca pana la urma am luat aristonu ala ieftin si am renuntat la hidrofor si termostati pentru executia cu ei...deci..a mai lucrat careva cu vital-instal ? a venit un nenea acasa pentru dimensiuni si mi a zis ca se apuca luni dim si marti seara a terminat...de am ramas cu gura cascata... mesteru cu care vorbisem initial mi a zis ca intr o saptama e gata, de mi faucsem planu pe vreo 10 zile ... inca ceva..voiam sa pun un monstrulet de 2m pe un perete mare si f rece, si am fost sfatuita sa pun mai bine doua mai mici sa acopar zona mai bine...in plus cica apa cirucla mai bine... nu zic ca nu e corect...dar totusi manopera e mai mare si tre saplatesc inca doi robineti... cum sa fac?!

Hampu The Great 12/07/05 20:07:26

Citat:
În prealabil postat de mukuz
...dar totusi manopera e mai mare si tre saplatesc inca doi robineti... cum sa fac?!

Sa ii platesti cum altfel ??....sau poate sa le zambesti shagalnic... :)

Imi pare rau ca nu mi-ai urmat sfatul (tie are sa iti para inca si mai rau), dar hai sa incercam sa dregem busuiocul pe ultima suta.
Centrala noastra Ariston (de la servici), identica se pare cu a ta, a avut pana acum probleme serioase cu un recuperator de condens, care nu lucra cum trebuie si care a fost inlocuit in mai multe randuri (o data, apa produsa de el necontrolat, a condus la arderea unor piese din partea de comanda electronica).

Cere-le celor care o monteaza explicatii suplimentare si garantii precise in legatura cu acest aspect.
Fi foarte atenta la ce conditii iti pun ei in hartiile de garantie pe care va trebui sa le semnezi; de actele alea depind foarte multe lucruri in viitorul imediat apropiat. Trust me :hmm:

Atentie mare de tot la felul in care se realizeaza echilibrarea instalatiei. Cea mai buna verificare consta intr-o proba simpla: toate radiatoarele, cu robinetii deschisi la maxim trebuie sa incalzeasca la fel (asta doar daca instalatia s-a realizat dupa un proiect tehnic precis, care sa tina cont de conditiile particulare din fiecare camera).

Iti doresc mult succes, si ca sa te mai imbunez o mica remarca: Ariston e o firma in devenire. Este posibil ca intre timp sa isi fi rezolvat din problemele cu care ne-am confruntat noi.

Bafta !!"..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

deusconnexion 12/08/05 14:58:17

Salut !

As vrea (daca se poate) sa-mi raspunda cineva la o intrebare.
Am auzit ca exista un detector pentru tevi de apa la adancimi de 2-4 m. Aceste tevi pot fi si din polietilena. Stie cineva despre asa ceva? si de unde pot fi achizitionate?

Hampu The Great 12/09/05 09:01:12

Am vazut de curand unul oferit la okazii.ro. Stia sa detecteze lemn, metal si nu stiu mai ce..Du-te acolo.."..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

costaan 12/10/05 04:45:51

Citat:
În prealabil postat de Hampu The Great
costaan sunt altii mai priceputi pe aici decat mine sa raspunda la treaba asta.

Acum pentru partea a doua a intrebarii ma alatur si eu tie..poate ne lumineaza cineva. Si eu "prind aer" in instalatie cel putin de doua ori pe sezon. Am aeristoare in pod si pe centrala, din cele care lucreaza singure, am vas suplimentar de expansiune 25l, si am o instalatie marisoara si un Vitopend 100...ce naiba se intampla ??

Un mic secret, l-am aflat odată cu schimbarea serpentinei-schimbatorului-radiatorului-(este același lucru, depinde de traducător...), dacă acesta este înfundat puțin cu depuneri, provoacă și bule iar ventilatorul face ca un aspirator, mai ales pe apa caldă menajeră. La aerisire, am ridicat partea unde este aerisitorul puțin, cât suportă țevile, și-am scăpat complet de clipoceli.
Poate știe cineva dacă se poate mări timpul de funcționare al pompei după decuplarea ambientului. Acum este setat pe 60 secunde...-Junkers Euroline 23-...și dacă funcționează 2 termostate de ambient în camere diferite(legate în paralel-mă gândesc eu-)

dante01 01/05/06 22:33:14

Salut!
am si eu o rugaminte la voi, daca se poate si daca vrea cineva sa ma ajute...
vreau sa ajut pe cineva care are nevoie de o copie dupa o factura de la o centrala termica, dar nu mai veche de 3 luni, ca asa aveam eu dar e de anul trecut...
daca m-ati putea ajuta v-as fi recunoscator...
merci!

dante01 01/06/06 15:46:27

am rezolvat intre timp...

puterfixer 01/06/06 16:14:01

Poți lega mai multe termostate la o centrală.

Dacă le legi în paralel, centrala va porni când temperatura din cel puțin o cameră va fi sub limita termostatului din acea cameră, și se va opri când temperaturile din toate camerele depășesc limitele termostatelor. Cea mai răcoroasă cameră determină pornirea încălzirii. Situația asta o folosești atunci când vrei să ai căldură multă, fiindcă centrala va băga căldură în toate camerele chiar dacă termostatele au decuplat, doar fiindcă într-o singură cameră termostatul e cuplat. Ca să nu se facă prea cald în unele camere din cauză că în una singură e încă prea frig, e bine să ai repartitoare - practic niște termostate ce închid treptat debitul de apă caldă prin calorifere atunci când în cameră se face cald și nu mai e nevoie de flux mare de apă fierbinte, și deschid debitul atunci când se face răcoare și e nevoie de mai multă apă caldă prin calorifer ca să se încălzească mai repede.

Dacă legi termostatele în serie, centrala va porni doar atunci când în toate camerele termostatele înregistrează o temperatură sub cea programată, și se va opri atunci când în cel puțin una din camere se atinge temperatura dorită. În acest caz, camera cea mai călduroasă determină oprirea încălzirii. Situația asta o folosești atunci când te zgârcești la căldură și vrei ca centrala să pornească numai când în toate camerele s-a făcut mai frig decât dorești. Atenție, centrala se va opri când temperatura dorită s-a atins în minim o cameră, deci se poate ca încălzirea să fie oprită în celelalte înainte ca să se atingă temperatura dorită. E o soluție bună pentru un spațiu nefolosit, nelocuit, la care vrei să asiguri o încălzire de 10-15 grade pe perioada iernii, cât să nu înghețe instalația și să nu se răcească prea tare pereții.

În ambele situații trebuie atenție la reglarea termostatelor. Dacă sunt puse în paralel, e de-ajuns să uiți un geam deschis într-o cameră sau să ai termostatul pus pe 35 de grade că faci saună în tot apartamentul. Dacă sunt puse în serie, e suficient ca un termostat să fie pe o temperatură prea joasă sau o cameră să obțină căldură din altă sursă (calorifer electric, horn de centrală de bloc prin unul din pereți, chiar și țevi de apă caldă ce traversează camera) pentru ca lanțul de termostate să nu cupleze niciodată și instalația să nu bage căldură în nici una din camere.

LukaDe 02/01/06 22:05:16

Nevoie de ajutor
 
Citat:
În prealabil postat de see_yaa_later
Din punct de vedere tehnic e ok ce vrei tu - in vest se practica des trecerea tevilor pe sub sapa (doar sa nu-ti vina cumva ideea sa tragi teava "chioara"). Oricum, iti recomand sa tragi tevile dintr-o bucata (astfel n-o sa ai puncte nevralgice sub sapa). Daca pui tevi de plasic flexibile (tevi care sufera deformatii elastice, de tipul tevilor PE de la Rehau) si le treci prin tub de protectie, vei avea avantajul ca ulterior poti sa le schimbi prin tragere fara sa mai spargi sapa (asta in cazul in care ai trasee separate - adica teava de la distribuitor/colector la radiator). De asemenea poti sa mergi si pe cupru colac preizolat. Ambele variante sunt bune - alegerea iti apartine (vezi si cat costa fiecare).

Pt. acm poti sa folosesti si teava mai ieftina (de pilda PP fara insertie, care rezista pe acm cu brio desi pe incalzire nu se poate folosi pt. ca in regim de temperatura mare imbatraneste rapid). In cazul in care mergi pe cupru, vezi sa fie agreeat pt. apa potabila.

see_yaa_later

P.S. PE=polietilena, PP=polipropilena (a nu se confunda una cu cealalta).

Ti-am mai vazut si alte post-uri si apreciez ceea ce faci. Acum direct la subiect: am o casa in constructie , inca nu am turnat sapele si sunt destul de grabit cu luarea unei decizii. Varianta tehnica spre care inclin este PE Rautherm de la Rehau, dar problema este urmatoarea: Este scumpa si nu respecta nici principiul "teava scumpa accesorii ieftine". Sunt scumpe ambele.
Varianta PPR am exclus-o momentan din cauza temperaturilor joase ( minim 5 grade trebuie sa fie la sudarea prin polifuziune) si din cauza imbinarilor care nu sunt chiar perfecte( micsoreaza diametrul interior in majoritatea cazurilor). Intrebarea in cazul asta ar fi daca un pexal de calitate ar putea constitui o solutie fiabila( asta e aspectul cel mai important pana la urma). Daca da, ce fel de fiting-uri ar trebuie sa folosesc ( manson alunecator de la Rehau pare o solutie excelenta ) si ce fel de izolatie. Are pexal-ul bariera de oxigen? Pentru teava de cupru ce fel de izolatie se foloseste( tot varianta prin sapa) ? Am vazut ce se comercializeaza si tevi direct izolate, dar ma intreb daca are suficienta rezistenta mecanica ( nu stiu daca e nevoie de asa ceva la cupru).
Multumesc anticipat si probabil voi mai reveni cu o intrebare despre centrale termice.
PS. Cred ca de fapt toate intrebarile se pot reduce doar la una: Ce ai folosi tu, in conditiile care nu dormi pe saci cu bani dar nici nu mori de foame?

gladiator 02/08/06 14:17:41

Probleme centrala termica Bereta
 
Stie cineva daca exista service pentru centrale termice Bereta in Cluj? Problema este ca nu incalzeste apa decat atunci cand incalzeste caloriferele... :damn: Any idea?

lapescuit 02/09/06 11:17:20

salut. am si eu o problema cu caloriferele.
precizez ca am o centrala termica si 4 calorifere de 80cm, unul de tip scarita si unul de 200cm.
problema consta in faptul ca ultimul calorifer pe instalatie(cel de 2m) este fierbinte in partea de sus iar in partea de jos este de-a dreptul rece.
celelalte calorifere sunt foarte fierbinti in totalitate.
unii spun ca problema ar fii ca este aer pe instalatie.
1. daca asta este problema cum se rezolva?
2. adica, cum se executa "aerisirea" instalatiei in mod corect
3. toate caloriferele pe rand sau numai cel cu problema?
4. daca toate, in ce ordine?
5. daca execut aerisirea presupun ca trebuie completata apa pe instalatie din robinetul ala micut de sub centrala. corect?
6. asta se face in timpul aerisirii sau dupa?
7. aerisirea e bine sa fie facuta cu centrala functionand(incalzind) sau cu ea rece?(apa calda sau rece pe instalatie?)
8. la ce inaltime este indicat sa fie montat caloriferul?(este importanta modalitatea de montare pe verticala? pt ca as dori sa-l remontez o idee mai sus decat este acuma montat. este vorba de acelasi calorifer de 2m).

merci in avans de raspunsuri.
:thumbs:

Hampu The Great 02/09/06 13:05:32

Citat:
În prealabil postat de lapescuit
..problema consta in faptul ca ultimul calorifer pe instalatie(cel de 2m) este fierbinte in partea de sus iar in partea de jos este de-a dreptul rece.

INTREBARI :

-Este un fenomen care se intampla mereu s-au a aparut in ultima vreme ??
-Celelalte calorifere sunt foarte fierbinti in totalitate mereu ??
-Cum este legat in instalatie caloriferul care face figuri ??
-Este legat in sistem cu strabatere fortata ?? Asta inseamna cu turul la partea superioara si returul la partea inferioara opusa in diagonala ??
-Ce fel de distributie are centrala ? Distributie superioara, in circuit sau pe coloane ??
-Exista cronotermograf in instalatie, sau alt element termoregulator ??... daca da unde este el montat in raport cu elementele radiatoare (calorifere) ??

Citat:
În prealabil postat de lapescuit
..unii spun ca problema ar fii ca este aer pe instalatie.
1. daca asta este problema cum se rezolva?
2. adica, cum se executa "aerisirea" instalatiei in mod corect
3. toate caloriferele pe rand sau numai cel cu problema?
4. daca toate, in ce ordine?
5. daca execut aerisirea presupun ca trebuie completata apa pe instalatie din robinetul ala micut de sub centrala. corect?
6. asta se face in timpul aerisirii sau dupa?
7. aerisirea e bine sa fie facuta cu centrala functionand(incalzind) sau cu ea rece?(apa calda sau rece pe instalatie?)
8. la ce inaltime este indicat sa fie montat caloriferul?(este importanta modalitatea de montare pe verticala? pt ca as dori sa-l remontez o idee mai sus decat este acuma montat. este vorba de acelasi calorifer de 2m).
..

Aerisirea se face cu instalatia in functiune incalzind (mai ales pompa de circulatie trebuie sa mearga), cu robinetul de umplere in pozitie deschisa, dinspre punctele de aerisire apropiate de centrala inspre punctele indepartate si de la partea de jos inspre partea de sus a instalatiei, mai ales daca aceasta este cu distributie superioara.
Trebuie sa fi insa tot timpul cu ochii in patru pe manometrul instalatiei astfel incat el sa nu inceapa sa creasca necontrolat in momentele in care tu te muti de la un aerisitor la altul.

Aerisirea unui element radiant (calorifer complet) este socotita inchiata atunci cand caloriferul s-a incalzit uniform peste tot. La fel si in cazul intregii instalatii...


Citat:
În prealabil postat de lapescuit
..merci in avans de raspunsuri.
:thumbs:

Nu stiu de ce cred ca e o problema de izometrie. Pune raspuns la intrebarile mele ...o sa ne lamurim."..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

lapescuit 02/09/06 14:51:18

-fenomenul se intampla mereu. acum doua zile am schimbat ultimul calorifer de pe instalatie(1m) cu unul de 2m(ce-l dinainte nu facea fata la dimensiunile camerei).
-restul caloriferelor sunt fff fierbinti uniform, in totalitate(de sus pana jos).
-toate caloriferele sunt legate cu turul sus si returul jos in diagonala.
-despre distributia centrale nu pot sa ofer date pentru ca nu stiu, nu ma pricep...
-exista un termoregulator de la care se poate seta temperatura dorita si care afiseaza in mod curent temperatura. acesta este situat in hol, incapere neutra fara calorifere si de obicei mai racoroasa decat celelalte camere.
in legatura cu aerisirea...am inteles ca se face dinspre punctele de aerisire apropiate de centrala inspre punctele indepartate dar nu inteleg cum adica? de la partea de jos inspre partea de sus a instalatiei???

Hampu The Great 02/09/06 14:54:47

Citat:
În prealabil postat de LukaDe
.. Cred ca de fapt toate intrebarile se pot reduce doar la una: Ce ai folosi tu, in conditiile care nu dormi pe saci cu bani dar nici nu mori de foame?


Inteleg ca este vorba de trasee de conducte, si nu de conducte care sa incalzeasca "prin pardoseala".

Raspunsul este destul de simplu: tevi de cupru, eventual preizolate cu poliuretan. Tevile de cupru stau cel mai bine la raportul calitate, pret, fiabilitate. De departe.

Ce se pierde la costul mai mare al tevilor ca atare, se castiga la costurile cu mult mai mici ale manoperei de montaj si ale fitingurilor (accesorii de montaj: coturi, teuri etc...)
Cat despre fiabilitate, ea a fost deja dovedita fizic si nu doar teoretic ca in cazul celorlate doua tipuri de teava pe care le-ai luat in discutie.


Ca sa rezolvi problemele de protectie mecanica ar trebui sa prevezi traseele de conducte cat mai aproape de colturile camerei, pe acolo pe unde de regula se monteaza si caloriferele (ele nu se pun niciodata in mijlocul camerei, ci pe unul din pereti, recomandat fiind pe unul din peretii care are ferestra).
Pe langa colturile camerei nu prea exista circulatie si nici puncte concentartoare de greutate de la alte obiecte, sau de la mobilier.... si apoi mai trebuie sa stii ca masa sapei are ea insasi o rezistenta mecanica deloc de neglijat.

As mai recomanda ca tevile de cupru sa fie din cele groase in carne (1 mm si nu de 0,75), si ca ele sa fie cumparate gata preizolate (vaillant vindea intr-o vreme, din cele produse in Germania).

Varianta in care cumperi teava si o duci apoi la preizolat este costisitoare si cu probleme in Romania (poliuretanul, in expansiune poate deforma teava, fara ca acest lucru sa mai poata fi constatat ulterior, producandu-i gatuiri cu consecinte serioase in functionarea viitoarei instalatii- am patit asa ceva)"..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

Hampu The Great 02/09/06 15:20:54

Citat:
În prealabil postat de lapescuit
-fenomenul se intampla mereu....

HMMMMM, am banuit eu....voi reveni in final.

Citat:
În prealabil postat de lapescuit
--despre distributia centrale nu pot sa ofer date pentru ca nu stiu, nu ma pricep...

Banuiesc, din cate mi-ai descris ca este o distributie superioara, adica turul vine prin partea de sus a camerei, pe undeva pe langa tavan, iar returul pe sub calorifere. Cele doua circuite se leaga intre ele prin radiatoare.

Asta e un lucru bun.

Apropo, nu are nici o importanta ca un calorifer este mai inalt si altul mai jos. Banuiesc ca este o microcenrala murala moderna, cu circulatie prin pompa...daca e altfel s-ar putea sa ai niste probleme si aici.

Citat:
În prealabil postat de lapescuit
--exista un termoregulator de la care se poate seta temperatura dorita si care afiseaza in mod curent temperatura. acesta este situat in hol, incapere neutra fara calorifere si de obicei mai racoroasa decat celelalte camere.

E foarte bine ca e asa. Trebuie doar sa ai grija ca temperatura pe care ai reglat-o la el nu va fi cea din camere. Asta inseamna ca daca ai reglat in hol 20, in camere s-ar putea sa ai si 23...Dar cred ca sti deja asta..

Citat:
În prealabil postat de lapescuit
-am inteles ca se face dinspre punctele de aerisire apropiate de centrala inspre punctele indepartate dar nu inteleg cum adica? de la partea de jos inspre partea de sus a instalatiei???

Incepi cu primul calorifer, daca ai piese de aerisire si pe retur, si locuri reci pe calorifer in acea zona, desfaci piesa de aerisire si vezi ce se intampla.
Este foarte putin probabil, dar nu exclus sa ai o astfel de situatie.
Apoi umbli la piesa de la tur a caloriferului..s.a.m.d. cu toate celelate.



E clar ca instalatia ta este dezechilibrata termic.
Daca ai noroc atunci e vorba de aer in retea daca nu, unele modificari ale instalatiei sunt urgent necesare si ele nu pot fi identificate decat de catre un specialist si numai la fata locului.


Eu in locul tau as face urmatoarea proba.

Incearca sa aerisesti doar caloriferul cu problema, desfacand intai jos piesa de pe partea pe care se afla turul cu robinetul de reglaj (atentie acesta trebuie sa fie deschis la maxim).

Daca ai piesa de aerisire acolo e OK...daca nu trebuie sa folosesti clestele mops, sau cheia franceza (nashpa..).

Lasi sa curga pana caloriferul se incalzeste peste tot, cu centrala mergand.
Daca la 12 ore de functionare, dupa operatia asa (sau chiar mai devreme) caloriferul revine la aceleasi simptome cheama un specialist in retele termice, daca nu...ai scapat ieftin.

Bafta....



Postat mai tarziu:


La caloriferul pe care il aerisesti, daca nu se incalzeste uniform dupa operatia indicata, trebuie sa umblii si la piesa din capatul opus turului. O aerisre alternativa da cele mai bune rezultate, dar daca intr-adevar este doar o problema de aer in instalatie, ea se va rezolva destul de usor."..pentru mine e clar: mergem toti intr-o barca, barca e sparta si apa tot ia..."

lapescuit 02/09/06 16:43:19

amandoua tevile (tur si retur) sunt apropiate una de alta si situate langa podea.
din centrala se pleaca cu tevi de CU de 22 cred, iar la caloriferul cu pricina se ajunge cu tevi de 15.
nu am aerisitoare pe parea de jos a caloriferelor(retur), am doar sus(tur) dar, o sa folosesc cheia.
in timpul aerisirii presupun ca trebuie sa deschid robinetul mic de sub centrala?...pt a urca presiunea la loc(1-2bar)?
daca inchid turul la primele 2 calorifere ultimul(cel cu problema) functioneaza perfect.
merci f mult.

see_yaa_later 02/09/06 20:17:46

Citat:
În prealabil postat de lapescuit
amandoua tevile (tur si retur) sunt apropiate una de alta si situate langa podea.
din centrala se pleaca cu tevi de CU de 22 cred, iar la caloriferul cu pricina se ajunge cu tevi de 15.
nu am aerisitoare pe parea de jos a caloriferelor(retur), am doar sus(tur) dar, o sa folosesc cheia.
in timpul aerisirii presupun ca trebuie sa deschid robinetul mic de sub centrala?...pt a urca presiunea la loc(1-2bar)?
daca inchid turul la primele 2 calorifere ultimul(cel cu problema) functioneaza perfect.
merci f mult.

Salut!

Mi-ai dat "add" pe messenger fara sa spui nimic asa ca nu stiam cine esti si de unde vii... sooo, de-aia ti-am dat "deny".

De abia acum am mai intrat pe price si am vazut ce ai scris pe thread... Referitor la problema ta, nu cred ca e vorba despre faptul ca radiatorul cu belea e neaerisit, ci ca este cel mai dezavantajat din intreaga instalatie si ca nu ajunge debit suficient la el... incearca sa faci un reglaj pe retur: inchizi partial robinetele de retur incepand cu radiatoarele cele mai apropiate de centrala (de fapt cele mai avantajate d.p.v. hidraulic)... altfel spus, radiatoarele apropiate de centrala vor avea robinetul reglaj retur mai inchis, cele de pe la mijlocul instalatiei il vor avea mai putin inchis, iar radiatoarele "de capat" vor avea robinetul de reglaj total deschis... astfel, la final, debitul de agent termic va fi uniform distribuit in toate radiatoarele si ele vor avea aceeasi temperatura (asta in cazul in care nu a fost facuta o greseala grosolana de calcul hidraulic, caz in care nici macar un reglaj hidraulic nu te mai scapa...). Bafta!

see_yaa_later

P.S. sorry pt. intarziere da' intru cam rar in ultima vreme...Nu conteaza ce spui - conteaza ce poti dovedi...

see_yaa_later 02/09/06 20:47:49

Pt. LukaDe[QUOTE/]...Cred ca de fapt toate intrebarile se pot reduce doar la una: Ce ai folosi tu, in conditiile care nu dormi pe saci cu bani dar nici nu mori de foame?[/QUOTE]
Salut!

De abia azi am vazut postul tau...
Eu as folosi pentru mine cupru, Rehau sau polietilena cu insertie de aluminiu (exact in ordinea asta).
Intr-adevar mansonul alunecator de la Rehau e superok... Pexal-ul are bariera la oxigen (din cate stiu, prin aluminiu nu trece oxigenul... :P). Rehau are de asemenea bariera la oxigen (e un strat de folie care indeplineste aceasta sarcina)... Chiar si cuprul are bariera la oxigen... :D

see_yaa_laterNu conteaza ce spui - conteaza ce poti dovedi...

Wob 02/28/06 19:02:03

Sunt interesat de un sistem complet de incalzire si apa calda compus din centrala termica + boiler acumulare apa calda + panouri solare pentru un apartament. Problema este ca vreau sa montez panourile solare in pozitie verticala pe balcon (care are expozitie sudica bineinteles). Orice sugestii si recomandari imi sunt de folos. Multumesc.

coti 02/28/06 19:20:50

Atat Buderus cat si Wiessman ofera astfel de solutii "complete". Mai mult ca sigur ca exista si alte firme care ofera astfel de pachete. Indicat ar fi sa iti cumperi un pachet; achizitionarea pe bucati de la diversi producatori te va costa in plus. O problema ar fi boilerul care trebuie sa fie cu serpentina dubla si acestea sunt de capacitate destul de mare. Unde il vei amplasa?
Eu am un pachet Buderus format din centrala in condensatie Logamax GB 112 de 43 kW si un boiler SM300 (300L). Panourile solare inca nu sunt cumparate dar le voi cumpara si monta la vara. Toata instalatia impreuna cu vasele de expansiune ocupa o incapere de marimea unei bai de apartament (incaperea cu pricina a fost amenajata special pt. acest scop la demisolul casei). Daca ai un balcon spatios poti amplasa boilerul acolo impreuna cu centrala si restul accesoriilor insa va trebui sa montezi si un calorifer in balconul care, bine-nteles trebuie sa fie "inchis".Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

Wob 03/01/06 10:05:06

Multumesc pentru raspuns Coti. Stiu ca o sa ocupe spatiu mare dar balconul pe care o sa-l "sacrific" pentru asta are 3,5 x 0,9m. Cred ca o sa gasesc un boiler vertical cu diametrul <0,9m. Problema este cu panourile solare. Vreau sa le montez in pozitie verticala deasupra balustradei balconului in acelasi plan cu "termopanul" cu care voi inchide balconul. Am citit ceva despre ferestrele Robin Sun (avantajul este ca lasa sa treaca lumina), dar la singura adresa de contact nu mi-a raspuns nimeni, asa ca ma gandesc sa montez vertical panouri solare "clasice". Crezi ca e o solutie buna ? Cam cu cat s-ar reduce randamentul captatorului solar pentru faptul ca nu este montat in pozitia (inclinarea) optima ? Multumesc

Neagu Dragos-lucian 03/28/06 11:20:46

Citat:
În prealabil postat de body76
Avand in vedere ca sezonul rece a sosit si tocmai am terminat de construit casa trebuie sa-mi cumpar o centrala termica.
Cei care deja aveti una sau va pricepeti mai bine la acest capitol postati idei si sfaturi.
Marea mea problema este ca nu pot sa cheltuiesc mai mult de 900 de euro pentru centrala.

Asta este o problema comuna. Cu totii avem aceasta problema.Iti pot recomanda , in functie de spatiu ce urmeaza sa-l incalzesti , solutii ecologice, in care se valorifica energia solara.

Neagu Dragos-lucian 03/28/06 17:14:59

Citat:
În prealabil postat de Hampu The Great
HMMMMM, am banuit eu....voi reveni in final.




Banuiesc, din cate mi-ai descris ca este o distributie superioara, adica turul vine prin partea de sus a camerei, pe undeva pe langa tavan, iar returul pe sub calorifere. Cele doua circuite se leaga intre ele prin radiatoare.

Asta e un lucru bun.

Apropo, nu are nici o importanta ca un calorifer este mai inalt si altul mai jos. Banuiesc ca este o microcenrala murala moderna, cu circulatie prin pompa...daca e altfel s-ar putea sa ai niste probleme si aici.




E foarte bine ca e asa. Trebuie doar sa ai grija ca temperatura pe care ai reglat-o la el nu va fi cea din camere. Asta inseamna ca daca ai reglat in hol 20, in camere s-ar putea sa ai si 23...Dar cred ca sti deja asta..




Incepi cu primul calorifer, daca ai piese de aerisire si pe retur, si locuri reci pe calorifer in acea zona, desfaci piesa de aerisire si vezi ce se intampla.
Este foarte putin probabil, dar nu exclus sa ai o astfel de situatie.
Apoi umbli la piesa de la tur a caloriferului..s.a.m.d. cu toate celelate.



E clar ca instalatia ta este dezechilibrata termic.
Daca ai noroc atunci e vorba de aer in retea daca nu, unele modificari ale instalatiei sunt urgent necesare si ele nu pot fi identificate decat de catre un specialist si numai la fata locului.


Eu in locul tau as face urmatoarea proba.

Incearca sa aerisesti doar caloriferul cu problema, desfacand intai jos piesa de pe partea pe care se afla turul cu robinetul de reglaj (atentie acesta trebuie sa fie deschis la maxim).

Daca ai piesa de aerisire acolo e OK...daca nu trebuie sa folosesti clestele mops, sau cheia franceza (nashpa..).

Lasi sa curga pana caloriferul se incalzeste peste tot, cu centrala mergand.
Daca la 12 ore de functionare, dupa operatia asa (sau chiar mai devreme) caloriferul revine la aceleasi simptome cheama un specialist in retele termice, daca nu...ai scapat ieftin.

Bafta....



Postat mai tarziu:


La caloriferul pe care il aerisesti, daca nu se incalzeste uniform dupa operatia indicata, trebuie sa umblii si la piesa din capatul opus turului. O aerisre alternativa da cele mai bune rezultate, dar daca intr-adevar este doar o problema de aer in instalatie, ea se va rezolva destul de usor.



Cel mai indicat ar fi sa inchizi toate caloriferele(in cazul in care exista robineti pe tur si retur),lasand ultimul calorifer deschis la maxim.In acest fel fortezi practic ca agentul termic sa intri in calorifer.Apoi reglezi caloriferele progresiv spre centrala,de la mare la mic.Iti recomand ca acest reglaj sa se faca din robinetul ce se afla pe retur,pentru a nu da posibilitatea altora sa strice ce ai realizat tu.Trebuie apoi sa verifici si treptele de viteza ale pompei de recirculare,in acest caz cred ca ar trebui sa dai pompa pe cea mai mare treapta.Cred ca este bine sa vezi daca centrala nu este limitata electronic de pe placa , in acest fel functionand sub parametri normali.Daca ai vreun dispozitiv de comanda al centralei(cronotermostat..etc)verifica daca functioneaza corespunzator si/sau daca este montat conform parametrilor, in cazul tau daca este langa o sursa de caldura.

Gogu2 04/07/06 15:25:23

poate ai gasit deja solutia
 
Citat:
În prealabil postat de Wob
Multumesc pentru raspuns Coti. Stiu ca o sa ocupe spatiu mare dar balconul pe care o sa-l "sacrific" pentru asta are 3,5 x 0,9m. Cred ca o sa gasesc un boiler vertical cu diametrul <0,9m. Problema este cu panourile solare. Vreau sa le montez in pozitie verticala deasupra balustradei balconului in acelasi plan cu "termopanul" cu care voi inchide balconul. Am citit ceva despre ferestrele Robin Sun (avantajul este ca lasa sa treaca lumina), dar la singura adresa de contact nu mi-a raspuns nimeni, asa ca ma gandesc sa montez vertical panouri solare "clasice". Crezi ca e o solutie buna ? Cam cu cat s-ar reduce randamentul captatorului solar pentru faptul ca nu este montat in pozitia (inclinarea) optima ? Multumesc


Poate e rezolvata problema dar totusi imi dau si eu cu parerea

pentru a nu mai avea probleme cu inclinarea panoului iti recomand captatorii solari tubulari, montati in panouri.
(pe langa oferta Buderus, Viessmann, etc sunt si firme specializate pe incalziri solare).Acestia pe langa eficienta mai mare, inclusiv can cerul e acoperit, se pot pune si pe perete in plan vertical dar cu tuburile in pozitie orizontala Am vazut ceva poze (si pe pe siteul viesmann.com brosura Vitosol pag 16-17/20) si arata binisor
Pentru ca suprafata captatorului e cilindrica nu mai ai probleme cu inclinarea verticala a panoului dar ar fi optim sa ai fatada sudica.

alex99 04/14/06 19:03:23

din cate stiu panourle solare trebuie montate la 45 de grade pentru a fi eficiente. am vazut intr-o brosura romstal mai multe variante de montaj si toate erau la 45'. si la corina gealan la fel. cred ca poti face un suport inclinat prins de balcon pe care sa pui panoul sau il poti pune pe bloc de unde sa tragi tevi pana in apartament.

paulseven 04/18/06 14:57:31

Buna. As avea si eu o intrebare. Am o centrala Vitopend 100 de 24 KW, tiraj fortat, 4 calorifere cu termostat pe fiecare (nu am ambiental). Intrebarea mea e daca e normal ca pompa de circulatie a apei sa functioneze tot timpul cand e pornita incalzirea ? (daca functioneaza doar ACM pompa se opreste dupa utilizare). Presiunea pe centrala este normala (1.5-2) dar tevile tur/retur sunt in proportie de 70% trase pe sus.
Merci. Orice sugestie e bine venita

coti 04/18/06 18:10:45

Pompa se opreste doar daca ai termostat ambiental. Oricum, nu e bine ca sunt toate caloriferele echipate cu termostat. Cel putin 1-2 calorifere trebuie lasate fara termostat. In incaperea in care ai putea sa pui termostatul ambiental poti scoate termostatul de pe calorifer si eventual si in baie poti sa-l scoti.Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

paulseven 04/18/06 18:29:28

Citat:
În prealabil postat de coti
Pompa se opreste doar daca ai termostat ambiental. Oricum, nu e bine ca sunt toate caloriferele echipate cu termostat. Cel putin 1-2 calorifere trebuie lasate fara termostat. In incaperea in care ai putea sa pui termostatul ambiental poti scoate termostatul de pe calorifer si eventual si in baie poti sa-l scoti.

merci mult de info. :thumbs:

danb 04/18/06 20:35:34

Daca te ajuta cu ceva, la mine (Vaillant) ciclul de incalzire e ceva de genul

- pompa
- pompa + arzator pina la temperatura stabilita
- pompa
- pauza pina cind temperatura e cu 10C sub cea prestabilita, dupa care o ia de la inceput

Caloriferul din baie care e ultimul e permanent pornit (centrala nu are protectie la "toate caloriferele inchise"), restul au robinet termostatat.

paulseven 04/19/06 08:51:43



pai da...dar la mine nu exista perioada de pauza. Merge non-stop (pompa). O sa incerc cu un ambiental sa vad cum reactioneaza.

danb 04/19/06 09:18:52

Nu poti sa intrebi la service daca e normal sau ai o problema?

Adi D 04/20/06 14:05:36

izolare tevi Cu ?
 
In cazul in care stau la casa, la parter care solutie este mai buna, legat de traseul tevilor instalatiei de incalzire:
prin interiorul locuintei la vedere sau daca conditiile o permit prin pivnita. Pentru aceasta a doua varianta in cazul in care temp in pivnita este de aprox 16-17 grade vara si 5 - 10 grade iarna care ar ficea mai buna solutie de izolare termica a tevilor ?

daniel-c 05/01/06 01:23:57

Citat:
În prealabil postat de body76
Este vorba de o suprafata de 50 metri patrati cu o inaltime de 2.50.
O bucatarie de 8.48, baie de 5.90, hol 5.34, doua camere de 13.05 si respectiv 15.09.
Calorifere nu am inca dar caut.

Oricum nu gasesti centrala mai mica de 24 kw (20460 kcal/h).
Cos de fum facut ca lumea ai ? Pentru ca daca face condens pe interior risti sa tragi o deteriorare a sistemului de incalzire.
Suna la 760.31.04 sa-ti spun cateva smecherii ca sa nu te pacaleasca la magazin. Nu de lata, dar am fost consiler pe probleme d-astea cam 5 ani la o firma de specialitate.
Daniel M. Constantinescu

daniel-c 05/01/06 01:28:13

Citat:
În prealabil postat de gladiator
Stie cineva daca exista service pentru centrale termice Bereta in Cluj? Problema este ca nu incalzeste apa decat atunci cand incalzeste caloriferele... :damn: Any idea?

Cred ca ai problema la valva cu trei cai. Cand ai facut o revizie ultima oara ?
Service stiu ca au cei de la Secpral Pro, o firma din Cluj. Am colaborat cu ei, eu fiind la o firma din Bucuresti.
Bafta.
Intreaba de doamna sau domnul Hristea. Sunt patronii SECPRAL.

:jap:

daniel-c 05/01/06 01:34:02

Citat:
În prealabil postat de coti
Pompa se opreste doar daca ai termostat ambiental. Oricum, nu e bine ca sunt toate caloriferele echipate cu termostat. Cel putin 1-2 calorifere trebuie lasate fara termostat. In incaperea in care ai putea sa pui termostatul ambiental poti scoate termostatul de pe calorifer si eventual si in baie poti sa-l scoti.

Robinetele termostatate nu au nimic in comun cu un termostat de ambianta. Cele de pe calorifer lucreaza independent de cel de ambianta, inchizand sau deschizand ventilul caloriferului functie de temperatura culeasa de senzorul robinetului montat in partea cu grila.
Ambientalul actioneaza asupra placii de control a centralei intrerupand functionarea centralei. Termostatul de ambianta se monteaza in camera cea mai racoroasa, la o distanta egala intre pardoseala si tavan dar cel mai important, pe un perete neutru din punct de vedere al circulatiei de aer. Nu langa usa, nu langa geam, nu ascuns dupa sifonier, nu deasupra unuii calorifer. Trebuie sa sesizeze o temperatura constanata neviciata de curenti de aer pentru ca atunci mai bine nu il mai pui.

daniel-c 05/01/06 01:40:13

Citat:
În prealabil postat de puterfixer
Poți lega mai multe termostate la o centrală.

Dacă le legi în paralel, centrala va porni când temperatura din cel puțin o cameră va fi sub limita termostatului din acea cameră, și se va opri când temperaturile din toate camerele depășesc limitele termostatelor. Cea mai răcoroasă cameră determină pornirea încălzirii. Situația asta o folosești atunci când vrei să ai căldură multă, fiindcă centrala va băga căldură în toate camerele chiar dacă termostatele au decuplat, doar fiindcă într-o singură cameră termostatul e cuplat. Ca să nu se facă prea cald în unele camere din cauză că în una singură e încă prea frig, e bine să ai repartitoare - practic niște termostate ce închid treptat debitul de apă caldă prin calorifere atunci când în cameră se face cald și nu mai e nevoie de flux mare de apă fierbinte, și deschid debitul atunci când se face răcoare și e nevoie de mai multă apă caldă prin calorifer ca să se încălzească mai repede.

Dacă legi termostatele în serie, centrala va porni doar atunci când în toate camerele termostatele înregistrează o temperatură sub cea programată, și se va opri atunci când în cel puțin una din camere se atinge temperatura dorită. În acest caz, camera cea mai călduroasă determină oprirea încălzirii. Situația asta o folosești atunci când te zgârcești la căldură și vrei ca centrala să pornească numai când în toate camerele s-a făcut mai frig decât dorești. Atenție, centrala se va opri când temperatura dorită s-a atins în minim o cameră, deci se poate ca încălzirea să fie oprită în celelalte înainte ca să se atingă temperatura dorită. E o soluție bună pentru un spațiu nefolosit, nelocuit, la care vrei să asiguri o încălzire de 10-15 grade pe perioada iernii, cât să nu înghețe instalația și să nu se răcească prea tare pereții.

În ambele situații trebuie atenție la reglarea termostatelor. Dacă sunt puse în paralel, e de-ajuns să uiți un geam deschis într-o cameră sau să ai termostatul pus pe 35 de grade că faci saună în tot apartamentul. Dacă sunt puse în serie, e suficient ca un termostat să fie pe o temperatură prea joasă sau o cameră să obțină căldură din altă sursă (calorifer electric, horn de centrală de bloc prin unul din pereți, chiar și țevi de apă caldă ce traversează camera) pentru ca lanțul de termostate să nu cupleze niciodată și instalația să nu bage căldură în nici una din camere.


Ai incercat dumneata sa pui termostate mai multe pe o centrala ? Cum ai reusit domnule ca flacaii mei de la service nu pot de nici o culoare pentru ca nu mai stie centrala ce sa faca si dupa care termostat sa lucreze . Si unde le-ai legat pe placa de control atatea termostate ? Nu de alta dar vreau ca si firma noastra sa beneficieze de asa descoperire. Astept.

berti 05/01/06 02:04:06

Nu-mi place sa ma bag ca musca-n lapte... dar puterfixer are perfecta dreptate!
Probabil flacaii tai nu-s prea priceputi sau nu-s stimulati suficient ca sa puna mintea la contributie!

Daca ai putine cunostinte de electronica/electricitate nu intrebi unde se leaga termostatele?? Se leaga intre ele in serie sau paralel, iar la centrala tot 2 fire ajung!

Centrala nu stie dupa care sa se ia? hahaha... centrala stie doar 1 sau 0 pe intrarea de termostat... ea nu are de unde sa stie cate termostate sunt conectate, ea face exact ce rezulta din suma logica a starii contactelor!Incercarea moarte n-are....!

coti 05/02/06 13:46:34

Citat:
În prealabil postat de daniel-c
Robinetele termostatate nu au nimic in comun cu un termostat de ambianta. Cele de pe calorifer lucreaza independent de cel de ambianta, inchizand sau deschizand ventilul caloriferului functie de temperatura culeasa de senzorul robinetului montat in partea cu grila.
Ambientalul actioneaza asupra placii de control a centralei intrerupand functionarea centralei. Termostatul de ambianta se monteaza in camera cea mai racoroasa, la o distanta egala intre pardoseala si tavan dar cel mai important, pe un perete neutru din punct de vedere al circulatiei de aer. Nu langa usa, nu langa geam, nu ascuns dupa sifonier, nu deasupra unuii calorifer. Trebuie sa sesizeze o temperatura constanata neviciata de curenti de aer pentru ca atunci mai bine nu il mai pui.

Stiam toate astea si nu vad pe unde am gresit in cele spuse de mine. Repet: daca instalatia e termostatata numai pe radiatoare, pompa nu se va opri. Doar termostatul de ambianta opreste si pompa. In plus, macar unul sau doua radiatoare trebuie lasate fara termostat.Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

Floricelu 07/06/06 12:01:40

Ajutor !
 
Salut,
Va rog sa ma ajutati cu un sfat ca nu stiu ce sa fac.
Am o centrala Ariston Uno, instalata in 2003 pe instalatie de pexal.
Problema este ca instalatia nu este prea buna, in sensul ca tot pierd apa pe la imbinari! Strang una curge prin alta parte si tot asa.
Din cauza asta, centralea mea tot pierde presiunea din instalatie.
De curand a inceput sa nu mai dea suficient debit de apa calda menajera.
Este oare defecta centrala sau... imi scapa mie ceva?
Intrebarea mea este:
Sa schimb toata instalatia de pexal cu polipropilena sau sa schimb doar coturile, teurile samd cu unele mai bune?

Voi ce ziceti?
MultumescFloricele pe campii, hai sa invatam IT

coti 07/06/06 14:00:21

Ai facut vreo curatare chimica de cand ai montat-o?Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

Floricelu 07/06/06 14:50:50

Citat:
În prealabil postat de coti
Ai facut vreo curatare chimica de cand ai montat-o?

Nu am facut asa ceva. Am tot adaugat apa in instalatie cam la 2-3 saptamani, ca o pierd nu stiu pe unde.Cand aerisesc caloriferele apa este curatica.
Eu banuiesc ca se pierde chiar prin centrala. Se poate sa intre apa din circuitul de incalzire in cel de apa calda menajera?

Oricum, saptamana aceaasta vreau sa fac un contract de intretinere si autorizatia de functionare cu o firma, si sa verifice ei ce si cum.

Multumesc frumos.Floricele pe campii, hai sa invatam IT

C64 07/06/06 22:35:32

In general, la centrale sezizarea deschiderii robinetului de apa calda se realizaeza printr-un presostat cu membrana (de cauciuc). In timp aceasta membrana imbatraneste si nu mai sesizeaza imediat ca s-a deschis apa robinetul de apa calda. In acest caz, apa calda e livrata cu intarziere ea nefiind livrata deloc daca se deschide robinetul incet. Solutia este inlocuirea membranei de cauciuc. Mentionez ca nu sunt sigur ca si la Ariston se foloseste acelasi principiu.
In ceea ce priveste pierderile de apa se intampla urmatorul fenomen: in timp ce functioneaza incalzirea, daca cantitatea de apa care se pierde e foarte mica practic ea se evapora lasand impresia ca imbinarea e etansa. Dupa 2-3 saptamani se pierde suficienta apa astfel incat centrala sa intre in avarie, singura solutie fiind completarea.
Sunt greu de descoperit aceste imbinari, in general pentru asta eu folosesc ceva absorbant (hartie igienica sau un servetel de hartie) pe care se observa urme de umezeala daca imbinarea curge. La aplicare trebuie lasat servetelul acolo 10-15 secunde si apoi verificat daca e umed.

Floricelu 07/07/06 12:48:30

Citat:
În prealabil postat de C64
In general, la centrale sezizarea deschiderii robinetului de apa calda se realizaeza printr-un presostat cu membrana (de cauciuc).

Multumesc frumos de raspuns.
Am sa contactez un service ptr. interventie!

Weekend placut!Floricele pe campii, hai sa invatam IT

marius74 07/11/06 17:07:43

Cazan fonta Roca
 
Poate sa-mi spuna cineva cam ce temp. aproximativa poate avea apa pe retur la intrarea in cazan astfel incat acesta sa nu se sparga in cazul in care il prinde pe temp. ridicata(90C)?

NicoleM 07/12/06 14:09:07

Salut. Noi stam la bloc - apt. 2 camere si vrem sa ne punem centrala. Puteti recomanda un tip de centrala care sa consume cat mai putin, dar sa si reziste in timp?

Va multumesc

C64 08/15/06 13:21:28

Aveti idee, un incalzitor instant pe gaz (modelul cu flacara de veghe) se poate instala in apartament (ma refer din punct de vedere legal)? Locul de instalara ar fi un balcon inchis.

cipsvx 08/19/06 11:02:00

Probleme Ferolli !
 
Am nevoie de ajutor! Am o centrala Ferroli New Elite 24 KW cu tiraj fortat pe care am instalat-o in luna martie 2006. Vreme de 2 luni a mers perfect (doar pe ACM), la un moment dat aparand o avarie cu codul F1-Lipsa de gaz. I-am dat RESET si nu am dat prea mare importanta gandind ca o fi fost o scadere a presiunii de gaze. Dupa o zi la fel si de atunci sta in avarie cu codul F1-lipsa gaz. Daca-i dau RESET pleaca dupa vre-o 3 apasari si functioneaza dar daca o las o perioada si nu o folosesc iar intra in avarie. In manualul de instalare printre posibilele cauze ar fi: 1-debit insuficient de gaz, 2-vana de gaz defecta, 3-electrozi cu depuneri. Am chemat firma care se ocupa cu garantia au verificat vana de gaz care functioneaza bine, debitul de gaz si au introdus niste coduri din meniul de service. Au spus ca n-o sa mai faca. De unde, dupa cateva ore cand am dat drumul la robinetul din baie centrala iar a intrat in avarie. Am rechemat echipa de service, au facut din nou verificarile - presiune gaze, vana de gaz, electrozi - toate par OK. Au umblat la cosul de evacuare si au schimbat diafragma (inelul acela) de 45 cu unul de 50. Au spus ca acum n-or sa mai apara probleme, iar daca mai apar trebuie marit inelul de 50 la 53 (sa mer4g la un strungar sa fac asta !!!). Centrala tot asa se comporta si sunt tare suparat ... Chestia cu inelul marit mi se pare foarte neserioasa, oare firma mama Ferroli care livreaza centralele cu inele de 45, 47, 50 a facut o greseala de proiectre si trebuie sa carpim noi asa ca-n Romania? Oare care sa fie bug-ul cu aceasta centrala? Ma poate ajuta cineva? Multumesc mult.

C64 08/21/06 00:34:04

Citat:
În prealabil postat de cipsvx
Am nevoie de ajutor! Am o centrala Ferroli New Elite 24 KW cu tiraj fortat pe care am instalat-o in luna martie 2006. Vreme de 2 luni a mers perfect (doar pe ACM), la un moment dat aparand o avarie cu codul F1-Lipsa de gaz. I-am dat RESET si nu am dat prea mare importanta gandind ca o fi fost o scadere a presiunii de gaze. Dupa o zi la fel si de atunci sta in avarie cu codul F1-lipsa gaz. Daca-i dau RESET pleaca dupa vre-o 3 apasari si functioneaza dar daca o las o perioada si nu o folosesc iar intra in avarie. In manualul de instalare printre posibilele cauze ar fi: 1-debit insuficient de gaz, 2-vana de gaz defecta, 3-electrozi cu depuneri. Am chemat firma care se ocupa cu garantia au verificat vana de gaz care functioneaza bine, debitul de gaz si au introdus niste coduri din meniul de service. Au spus ca n-o sa mai faca. De unde, dupa cateva ore cand am dat drumul la robinetul din baie centrala iar a intrat in avarie. Am rechemat echipa de service, au facut din nou verificarile - presiune gaze, vana de gaz, electrozi - toate par OK. Au umblat la cosul de evacuare si au schimbat diafragma (inelul acela) de 45 cu unul de 50. Au spus ca acum n-or sa mai apara probleme, iar daca mai apar trebuie marit inelul de 50 la 53 (sa mer4g la un strungar sa fac asta !!!). Centrala tot asa se comporta si sunt tare suparat ... Chestia cu inelul marit mi se pare foarte neserioasa, oare firma mama Ferroli care livreaza centralele cu inele de 45, 47, 50 a facut o greseala de proiectre si trebuie sa carpim noi asa ca-n Romania? Oare care sa fie bug-ul cu aceasta centrala? Ma poate ajuta cineva? Multumesc mult.
Daca ailuat-o cu acte primul drum ar fi la protectia consumatorului. In sensul returnarii banilor. Si sa faca ce vor cu centrala. Serios. Ce sa te astepti sa functioneze dupa 5 ani...

coti 09/08/06 15:53:34

Salutare! Am un boiler Buderus SM 300 conectat la o centrala (tot) Buderus, Logamax Plus GB 112/43 Kw. Problema e ca, de acum 2 saptamani de cand am pus in functiune instalatia, apa calda vine la inceput cu putina rugina (culoarea ca un ceai) si miroase urat. Am intrebat si pe cei care mi-au vandut pachetul complet si pe cei care au facut montajul si nu am fost inca lamurit daca e cazul sa mai astept sau sa apelez la cei de la Buderus sa-i dea de capat.
Ca sa fiu mai clar, deschid un robinet, restul de apa ramas pe teava vine curat iar cand vine prima apa calda vine murdara. Las sa curga cam 5-10 minute si apoi se curata. Ce poate fi? Nu stiu, dar aceste boilere sunt cumva emailate pe interior? Daca nu, am inteles ca rugina se formeaza in prezenta aerului. E posibil sa fi facut vreo punga de aer si in acel loc sa rugineasca?Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

finger 09/08/06 17:36:50

Salut. Ai filtru de impuritati montat pe circuitul care alimenteaza centrala?uninvolved™

coti 09/09/06 12:53:07

Evident! Este unul montat pe circuitul de apa rece iar dupa acest filtru, inainte de intrarea in boiler e o alta baterie de filtre formata din trei chestii (nu stiu cum sa le descriu) si e livrata in pachetul Buderus. Problema nu e de la impuritati. Apa rece e limpede ca lacrima. Doar apa calda vine murdara si daca o las sa curga 10 minute se curata. Cu toate astea, daca apa s-a curatat si umplu cada cu apa calda, o las asa cam o ora si apoi ii dau drumul la canal, in final vor ramane niste particule fine ca o pudra de culoarea pudrei de cacao. Deci e din boiler problema.
Un amic care mai face instalatii mi-a spus ca e un proces chimic care dureaza putin timp, pana interiorul boilerului prinde o pelicula stabila din p.d.v. chimic. M-am mirat sa aud acest lucru deoarece imi inchipui ca in ziua de azi nu e mare lucru sa oferi un produs gata de utilizare fara timpi morti de asteptare. Era mare lucru sa fie aplicat un email pe interior? Chiar asa sa fie, o tabla ordinara care trebuie sa se oxideze bine ca eu sa am satisfactia ca totul e ok? Mi se pare ciudat. Mai am si la cabana in Rarau un boiler insa ala e de 120 L si nu am avut asemenea probleme. Inca din prima zi sau a doua, apa a fost ok. Si e un amarat de boiler luat de la Romstal, nici nu stiu de cine e fabricat....
Cred ca pana la urma ma paste o golire a boilerului insa e f. nasol pt. ca in demisol nu am sifon de pardoseala si iti inchipui ce bucurie e sa cari galeti cu apa pe scari si sa astepti umplerea lor...Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

Floricelu 09/11/06 15:05:43

S-a rezolvat
 
Citat:
În prealabil postat de Floricelu
Multumesc frumos de raspuns.
Am sa contactez un service ptr. interventie!

Weekend placut!


S-a rezolvat problema. Era de la robinetul de apa rece de la alimentarea principala. Cineva a oprit alimentarea cu apa si cand a redeschis robinetul, nu l-a deschis de tot.
M-am prins cand am vrut sa opresc apa si am vazut ca era cursa prea mica.Floricele pe campii, hai sa invatam IT

ovidiu-focsani 09/25/06 21:46:15

salut
 
Doresc sa-mi instalez o centrala termica si instalatorul meu mi-a recomandat Protherm Panther.
As dori sa intru in dialog cu posesorii de astfel de centrale pentru a afla de la ei impresii despre astfel de centrale.
Va multumesc

guest7 09/26/06 12:54:44

Schimbare CT
 
Trebuie sa cumpar o noua centrala termica cu tiraj fortat intrucit cea pe care am avut-o s-a stricat. Din ce am citit pe forum o centrala care ‘evita’ dusurile scotiene are boiler incorporat dar si 30 kW. Eu am apartament cu trei camere iar 24 kW sunt suficienti . In plus in dormitorul mare robinetul caloriferului va fi inchis pentru ca nu doarme nimeni acolo iar la bucatarie si la baie voi actiona robinetii dupa nevoie. Ce centrala ar face fata acestor solicitari ?
Tevile sunt din pexal si trase ‘ca la tara’ asa ca renunt si trec la polipropilena cu insertie de Al. Cum pot evita turcismele sau tevile de proasta calitate ?
Radiatoarele sunt din otel si au 6 ani vechime. Aici sunt nehotarit, sa renunt la ele sa le pastrez ? Au fost curatate iarna trecuta dar tot nu sunt ca noi. Pe de alta parte daca le pastrez scutesc niste bani. Merita?

poee 09/27/06 13:38:00

Ajutor!
 
:lolz: Sa incerc, poate sint norocoasa, si cineva ma va ajuta … Avind in vedere ca sint o mamica singura (nici un barbat cit-de-cit priceput pe linga casa…), mi-e tare greu sa ma decid la ce fel de centrala termica sa cumpar pentru apartamentul meu, ce fel de calorifere, etc. Va sa zica, e vorba de un apartament de 90mp., la ultimul etaj (cu acoperis din tabla deasupra).Camrele dupa cum urmeaza:
1. - 11mp.x 2.5 inaltimea- perete exterior neizolat de 3m lungime usa balcon termopan 1.25mx2m
2. - 11mp.x 2.5 inaltimea- perete exterior neizolat de 3m lungime cu fereastra termopan de 1.10mx1.10m
3. – 36.5mp x 2.5 inaltimea – perete exterior izolat cu polistiren de 4.70m lungime, cu fereastra termopan de 2.75mx1.20m
Restul sint baia x 3.6mp, si 3 holuri de 2mp, 5.45mp, si 3.30mp, plus 3debarale, toate in interior – blocul nu este inconjurat de alte cladiri, mai inalte sau egale – tavanele neizolate – nr. persone care locuiesc in apartament: 2. Banii nu ma dau afara din casa, dar nici n-as cumpara o centrala ieftina si proasta, care sa nu faca fata consumului de apa si necesarului de caldura, care iarna l-as dori in jurul a 21 de grade Celsius. Pt economie de gaz as putea gasi o centrala de condensatie in jurul a 30 mil. lei ? In tot cazul, foarte mult ma intereseaza si ce fel de calorifere trebuie sa cumpar, si pe ce dimensiuni. Mai mentionez ca apartamentul se afla in zona submontana, deci e un pic mai frig iarna… Multumesc anticipat oricui se ofera sa-mi dea sfaturi!

ovidiu-focsani 09/27/06 21:16:30

Citat:
În prealabil postat de poee
:lolz: Sa incerc, poate sint norocoasa, si cineva ma va ajuta … Avind in vedere ca sint o mamica singura (nici un barbat cit-de-cit priceput pe linga casa…), mi-e tare greu sa ma decid la ce fel de centrala termica sa cumpar pentru apartamentul meu, ce fel de calorifere, etc. Va sa zica, e vorba de un apartament de 90mp., la ultimul etaj (cu acoperis din tabla deasupra).Camrele dupa cum urmeaza:
1. - 11mp.x 2.5 inaltimea- perete exterior neizolat de 3m lungime usa balcon termopan 1.25mx2m
2. - 11mp.x 2.5 inaltimea- perete exterior neizolat de 3m lungime cu fereastra termopan de 1.10mx1.10m
3. – 36.5mp x 2.5 inaltimea – perete exterior izolat cu polistiren de 4.70m lungime, cu fereastra termopan de 2.75mx1.20m
Restul sint baia x 3.6mp, si 3 holuri de 2mp, 5.45mp, si 3.30mp, plus 3debarale, toate in interior – blocul nu este inconjurat de alte cladiri, mai inalte sau egale – tavanele neizolate – nr. persone care locuiesc in apartament: 2. Banii nu ma dau afara din casa, dar nici n-as cumpara o centrala ieftina si proasta, care sa nu faca fata consumului de apa si necesarului de caldura, care iarna l-as dori in jurul a 21 de grade Celsius. Pt economie de gaz as putea gasi o centrala de condensatie in jurul a 30 mil. lei ? In tot cazul, foarte mult ma intereseaza si ce fel de calorifere trebuie sa cumpar, si pe ce dimensiuni. Mai mentionez ca apartamentul se afla in zona submontana, deci e un pic mai frig iarna… Multumesc anticipat oricui se ofera sa-mi dea sfaturi!


Va rog eu apelati la o firma de specialitate sunt cei mai in masura sa va ofere consultanta si executie de calitate

ovidiu-focsani 09/27/06 21:17:42

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-focsani
Doresc sa-mi instalez o centrala termica si instalatorul meu mi-a recomandat Protherm Panther.
As dori sa intru in dialog cu posesorii de astfel de centrale pentru a afla de la ei impresii despre astfel de centrale.
Va multumesc
Nici un posesor de Panther? :hammer: :lolz: :term: :jap:

danb 10/21/06 11:25:29

O intrebare, din cind in cind (depinzind de pozitia robinetilor de pe calorifere si de temperatura apei) centrala tiuie cit timp merge pompa de apa (tiuie tevile sau ceva mecanic, nu electronic). Vaillant de 24kW cu tiraj fortat.

O sa incerc sa stau cu pompa pe viteza mica pina una alta (poate fi destul de tare ca sa-l aud noaptea), dar pot sa rezolv cumva problema?

guest7 10/21/06 20:40:10

Cautari
 
Sunt surprins de faptul că lumea postează despre domeniul centrale termice dar răspunsurile nu sunt pe masură. Probabil situația din teren nu permite acest lucru. Și eu în Brăila am întîlnit multe firme care ‘vînează’ clienții. PROBABIL si eu în locul lor aș face la fel (lafel ?). La firma X de ex. (cu multă reclamă pe radio) am aflat că, citez: țeava de cupru ar fi scumpă pentru client care ia la bucată dar pentru ei ca firmă care achiziționează cu vagoanele este ieftină, doar manopera este mai scumpă dar cu sute de mii nu cu milioane (față de polipropilenă) . S-o creadă ei , zic eu (la o altă firmă diferența între polipropilenă și cupru a ieșit de 8 mil.). Mie îmi place mai mult polipropilena decît Cu. Nu am clar dacă polipropilena gri (sau alb murdar cum vreți) este mai bună decît cea albă și DE CE ? (La o firmă cu renume mi s-a spus că tendința este spre polipropilena gri) . În privința centralei am constatat că fiecare firmă lucrează cu anumite brand-uri. Dar stau eu și mă gîndesc că o centrală foarte bună montată de oameni ‘grăbiți’ nu este pusă în valoarea ei. Și atunci pentru client este esențial să găsească o firmă care să instaleze tot (centrală,tubulaturi, REGULATOR DE GAZ, cronotermostat, filtre ș.a.m.d.) cu oameni pricepuți și la prețurile declarate INIȚIAL. Există o astfel de firmă în Brăila ?

guest7 10/25/06 17:35:22

Incalzire
 
Imi place acest forum pentru ca pot afla informatii pretioase. Pacat ca trebuie sa astept ceva timp. Intirzierea asta ma face sa cred ca totusi nu sunt probleme cu centralele termice si instalatiile aferente. Totusi daca vreau doar sa schimb centrala si tubulatura (pastrez radiatoarele) ce imi recomandati ?

iliea 10/26/06 00:06:09

alegere centrala
 
Salut,

va trebui sa ne hotaram si noi asupra unei centrale termice de apt. de 24kw. Dupa ceva cautari mie imi place Vissmann Vitopend100, sotiei mele Saunier Duval ThemaClassic, iar instalatorul ne-a recomandat Mistral.

Ce parere aveti? Ce sa alegem?

multumim,
iliea

vyo_andre 10/27/06 01:31:29

De doua saptamani alerg ca un disperat dupa centrale si am vazut atat de multe incat sunt mai buimac decat la inceput. Nu pot sa ma hotarasc ce sa cumpar...voi ce imi recomandati pt o casa la curte cu un spatiu de 120mp, 2 bai, 2 bucatarii... Care este mai buna intre: Buderus , Viessman, Immergas sau Saunier Duval? Va rog mult sa-mi dati un sfat pt ca trebuie sa o cumpar cat mai urgent. Mentionez ca am calorifere de fonta.. Astept un raspuns, multumesc !

iliea 10/27/06 12:09:34

De DIETRICH model 2006 WHE vs Viessmann Vitopend 100
 
Salut,

ma gandesc sa alegem intre De DIETRICH model 2006 WHE si Viessmann Vitopend 100. Ce parere aveti, pe care s-o alegem?

Asteptam cu nerabdare raspunsuri :),
iliea

guest7 10/29/06 17:50:30

Costuri
 
Ar putea cineva sa/mi spuna cit costa o centrala murala Ferroli Elite Stratos ?

mi 10/30/06 13:58:45

centrala termica Vaillant
 
am si io o problema si ma poate m-ati putea ajuta - am o centrala Vaillant, veche (nu stiu acum detaliile tehnice) care a inceput sa dea rateuri. nu mai porneste apa calda decat cand are chef - uneori porneste centrala, dar pt caldura, alteori pur si simplu nu porneste decat pompa (fara flacara).
am inteles ca problema este la membrana de la vana cu 3 cai (si-a pierdt elasticitatea si nu mai da comanda). dar nu stiu unde pot gasi o astfel de membrana, ca furnizorii vaillant nu aduc decat centrale noi, si nu piese...
merci

C64 10/30/06 14:10:15

Citat:
În prealabil postat de mi
am si io o problema si ma poate m-ati putea ajuta - am o centrala Vaillant, veche (nu stiu acum detaliile tehnice) care a inceput sa dea rateuri. nu mai porneste apa calda decat cand are chef - uneori porneste centrala, dar pt caldura, alteori pur si simplu nu porneste decat pompa (fara flacara).
am inteles ca problema este la membrana de la vana cu 3 cai (si-a pierdt elasticitatea si nu mai da comanda). dar nu stiu unde pot gasi o astfel de membrana, ca furnizorii vaillant nu aduc decat centrale noi, si nu piese...
merci


Incearca la o firma care face revizii tehnice pt. centralele Vaillant (e abilitata sa faca asa ceva). In mod norma, dupa diagnosticare ar trebui sa o si poata repara.

mi 10/30/06 14:14:35

Centrala este un model vechi, si nu au piese de schimb. Cred ca mai repede m-ar ajuta o firma care aduce centrale la mana a doua...

C64 10/30/06 15:28:35

E complicat cu firmele care aduc centrale la mana a doua. In primul rand ca importator de second-hand-uri ar trebui sa obtina autorizatie ISCIR pentru toate tipurile de centrale pe cate le comercializeaza. In al doilea rand, ar trebui sa le testeze pa toate si sa ofere un minim de garantie... ceea ce e destul de costisitor pentru o firma. Nu prea cred ca exista firme care sa aduca centrale second-hand din motivele de mai sus.

Cel mai bine, cred eu, ar fi, daca poti sa dezasamblezi vana cu 3 cai si sa vezi daca nu poti construi o membrana similara cu cea existenta. Sansele ca sa gasesti o centrala de acceasi vechime cu a ta dar care sa nu aiba probleme la membrana sunt mimime. (imbatranirea membranei e o problema comuna la mai multe centrale).

mi 11/01/06 11:08:28

in cele din urma m-am hotarat sa schimb centrala. mi-a fost recomandata centrala Feroli Domina. alte recomandari? sau ceva probleme cu feroli?
multumesc :)

ciberbob 11/02/06 14:11:24

salutare
 
sunt din sibiu si am aceeasi problema cu centrala bereta stii daca exista o firma si in sibiu?

ovidiu-focsani 11/05/06 19:59:32

Citat:
În prealabil postat de danb
O intrebare, din cind in cind (depinzind de pozitia robinetilor de pe calorifere si de temperatura apei) centrala tiuie cit timp merge pompa de apa (tiuie tevile sau ceva mecanic, nu electronic). Vaillant de 24kW cu tiraj fortat.

O sa incerc sa stau cu pompa pe viteza mica pina una alta (poate fi destul de tare ca sa-l aud noaptea), dar pot sa rezolv cumva problema?
Si eu aceasi problema la o centrala Panther . De la ce provine oare?

marcus33 11/06/06 14:41:43

Pentru centralele termice pe lemne ..

Sistem back-up complex .. si low cost

:thumbs

adrians_de 11/13/06 00:49:01

Probleme cu aerisirea caloriferelor
 
Salut!

Citesc forumul asta de ceva timp si am gasit informatii utile. Desi e un post asemanator cu beleau mea - nu s-a mai postat cum si-a rezolvat-o.

Zilele trecute, tot auzeam huruit pe unele calorifere si am zis ca uite vine iarna si ar trebui sa fac si eu aeriserea. Drept sa spun nu ma pricep - dar am zis ca e ushor. Am dat toti robinetii la calorifere la maxim pe 5 si hai galetusha. Am inceput de jos din pivnitza - unde caloriferele erau fierbinti si nici urma de aer, m-am urcat mai sus, calorifere fierbinti, am scos ceva aer, m-am dus si mai sus in pod - sau la mansarda unde am o camera cu 2 calorifere, caloriferele erau jumate reci am deschis la unul valva de aer, a inceput sa iasa aer, am asteptat asha cam 2 minute dupa care a ieshit apa. M-am dus si la celalalt am deschis valva, s-au auzit un fis rasuflat si apoi NIMIC! am ashteptat 10 minute si tot nimic. Le-am lasat 12 ore si am repetat operatia: acum la ambele calorifere de sus, se aude un pic de fis si apoi nimic, nici macar o picatura de apa nu vine - si bineintzeles sunt pe jumate reci.

Caloriferele sunt legate toate asha: pe partea din dreapta sus e turul cu robinetul cu termostat si tot pe partea dreapta, dar jos, returul. Ambele tevi sunt fierbinti.

Am un Buderus Logano G115 - ma poate lamuri careva, unde e buba?

puterfixer 11/13/06 02:26:29

Instalația ta de încălzire are un circuit închis de apă - odată încărcată, apa se recirculă. Dar, ca la orice instalație, pot exista pierderi din două motive. În primul rând, orice instalație mai curge, mai picură, mai pierde apă încetul cu încetul. În al doilea rând, apa se dilată la încălzire. Cu cât volumul de apă din instalație e mare (țevi groase, calorifere vechi de fontă cu mulți elemenți, multe calorifere etc.), volumul cu care se dilată crește proporțional. Centrala probabil are un vas special, închis, format din două părți separate de o membrană elastică, într-o parte fiind apă din instalație iar în cealaltă un gaz. Gazul păstrează o anumită presiune asupra apei din instalație, dar se și poate comprima atunci când apa se dilată la încălzire. Dar, dacă volumul de apă se dilată mult mai mult decât permite acest vas, o supapă de siguranță elimină din apa din instalație pentru a preveni depășirea unei anumite presiuni în instalație (3 atmosfere, să zic). Când apa se răcește la loc, se contractă și nu mai ocupă tot volumul inițial, așa că o parte din instalație se va umple de aer.

De exemplu: presupun că inițial aveai instalația umplută cu X litri de apă rece la 1 atmosferă. Prin încălzire, s-au făcut X+10 litri. Vasul de presiune nu permite decât o dilatare de 3 litri, așa că a absorbit 3 litri în plus după care presiunea din instalație a crescut. Valva de protecție a eliminat cei 7 litri în plus, instalația fiind în continuare plină cu apă fierbinte. Când centrala s-a oprit și apa s-a răcit, și-a micșorat volumul; vasul de presiune a revenit la normal, dar din instalație ai pierdut 7 litri de apă pe care trebuie să-i completezi la loc, fiindcă au fost înlocuiți de aer.

În sistemele de încălzire centralizată, locatarii blocurilor nu-și pun problema de unde se completează apa când ei elimină aer și un pic de apă pe la aerisirile caloriferelor; apa se completează automat de la centrală, pentru a avea o presiune minimă. La centrala proprie, completarea cu apă o faci manual, cu ajutorul unui robinet în centrală, undeva în apropiere de manometrul de presiune.

Cum tu ai deschis robineții la caloriferele de sus și s-a auzit doar un fâs și gata, înseamnă că presiunea din instalație e egală cu presiunea atmosferică, și n-ai apă suficientă. Bagă de la robinetul din centrală o atmosferă jumate, apoi fuga înapoi la robineții de aerisire de sus, și așa va ieși tot aerul afară din instalație pe măsură ce completezi cu apă.

Monitorizează indicatorul de presiune al apei din instalație. Dacă observi fluctuații mari de presiune și pierderi de apă mari pe la valva de suprapresiune (câțiva litri, vezi unde e valva și pune o găleată dedesubt pe care o verifici săptămânal), vasul ăla de presiune e subdimensionat pentru volumul de apă din instalația ta și ar fi o idee bună să discuți cu un instalator/magazin specializat.

De asemenea, îți recomand să montezi ventile automate de aerisire cel puțin la caloriferele din cel mai înalt punct, reducând turele între pivniță și mansardă. La pornirea centralei toamna, deschizi încet robinetul de completare cu apă. Ventilele lasă aerul să iasă din calorifer, iar apa le închide automat. Tu, de la centrală, ții robinetul de alimentare deschis încet și te uiți pe manometru; presiunea va crește încet, încet, pe măsură ce instalația se umple de apă și aerul e eliminat prin ventile. Când aerul a fost eliminat din instalație și ventilele de la ultimul nivel s-au închis, presiunea va începe să crească repede pe manometru și atunci știi că poți închide robinetul.

Dacă cumva te gândești să lași robinetul de alimentare cu apă deschis permanent, NU fă acest lucru! Sunt mai multe motive, dar deja am aberat destul.

coti 11/13/06 12:03:08

Pai scotand aerul ai pierdut presiunea din instalatie. In locul aerului trebuie bagata apa asa ca uita-te pe manometru si completeaza cu apa pana la presiunea indicata de producatorul centralei (probabil intre 0,5-1,5 bari).Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

adrians_de 11/13/06 19:30:28

Multumesc pentru sfaturi... Intr-adevar manomentru arata 0,9 bar si este un ac rosu setat pe 1 bar care probabil arata limita minima. In dreptul la 3 bar este un semn rosu pe cadran - asta e probabil limita maxima.

Acum incerc sa fac manevra de umplere manuala a circuitului (am crezut ca centrala face asta automat cu o supapa) - din tzeava de apa rece de la oras e o ramificatie care intra direct in centrala pe partea de jos ( nu unde e manometru) - si are un robinet normal care e deschis la maxim. Din acel robinet pina la centrala tzeava are o supapa mare sau o valva care banuiesc controleaza presiunea - robinetul asta pentru alimentare manuala e un robinet normal sau e sofisticat ? - nu am vazut nimika pe acolo....

adrians_de 11/13/06 23:07:05

din pacate centrala mea nu are robinet pe tzeava de manometru - tzeava asta iese direct din centrala si are o supapa dupa care se duce la canal - probabil pentru prea plin si o alta in jos care se termina cu un fel de robinet la capat dar care nu duce nicaieri.


se poate sa aiba robinet inauntru? are careva o centrala buderus sa imi dea detalii?

@COTI - am citit pe forum ca tu ai un buderus - tu ai robinetul asta de apa la manometru?

adrians_de 11/13/06 23:49:58

apropo - am uitat sa mentionez - centrala are si LOGOMATIC control - se poate sa fie acest robinet comandat electronic?

ma scuzati dc aberez aici cu tampenii - dar nu stiu ce sa mai fac!

puterfixer 11/14/06 00:21:45

Acul roșu la manometru poate fi de două feluri: ori unul care îl setezi tu manual, rotind un buton din mijloc, ca să „memorezi” presiunea care ai băgat-o în instalație și să poți face comparația ușor mai târziu, ori un indicator ce e acționat de acul negru, împingându-l tot mai sus, pentru a memora presiunea maximă atinsă (se resetează cu un buton separat).

E normal ca pe branșament să ai un robinet, lăsat permanent deschis; dacă vrei să demontezi centrala, nu trebuie decât să închizi acest robinet înainte să desfaci racordurile între țevăraie și centrală. Pe traseu poate exista o valvă care să nu permită golirea instalației de încălzire înapoi în branșamentul de apă, permițând apei doar să intre în centrală, nu să și iasă. Ar mai putea fi și un filtru pentru impuritățile din apă, cu un racord de vizitare și curățare în lateral. La trei centrale cu care am umblat frecvent, robinetul de alimentare a instalației era fie o pârghie mică de vreo 2,5 centimetri pe care o împingeam 90 de grade (robinet cu bilă), fie un buton mic pe care-l roteam pentru a deschide robinetul, iar presiunea îmi era indicată electronic pe afișaj. În orice caz, robinetul e ceva micuț că nu se folosește frecvent și nici n-are nevoie de un debit mare, și poate fi destul de ascuns pe dedesubt. Urmează traseul țevii de apă prin centrală, nu poate fi prea departe. E posibil ca la centralele mai noi să fie acționat electronic. Manualul e sfânt.

adrians_de 11/14/06 01:49:15

am mai facut niste descoperiri:

- centrala are 3 componente - unu jos C1, altul C2 deasupra lui C1 si unul mic sus C3 montat pe C2
- apa intra in centrala pe o tzeava jos si are un robinet (ii zic R1) la capat (linga centrala C1) care se roteste cu 90 de grade
- din C2 sub tzeava cu barometru iese o alta tzeava care intra intr-un butoiash montat pe perete mai sus decit centrala pe care scrie 3 atmosfere. Aceasta tzeava are intre C2 si butoiash un robinet R2 care se roteste cu 90 de grade

1. Am invirtit R1 si manometru nu s-a schimbat.
2. Am inchis R1
3. Am deschis R2 si m-am uitat la manometru - nici-o schimbare
4. Am deschis si R1 simultan cu R2 si tot nici-o schimbare.

Nu am auzit nici-un huruit pe tzevi cum ca ar intra apa...
acum centrala nu mai incalzeste caloriferele ca e pe Automat si dupa ora 23:30 se opreste - apa intra numai cind merge arzatorul?

Stiu ca manualul e sfint - dar ce am eu e in germana si nu intzeleg o iota - m-am uitat la poze si am gasit ceva referitor la presiune, dar nu exista o poza care sa arate unde e robinetul asta timpit!

Dc stie careva germana sau pe baza celor de mai sus ma lamureste ca eu nu mai intzeleg nimic!

http://www.heiztechnik.buderus.de/p...en/63014938.pdf

http://www.heizungselbsteinbau.de/B...ng/63014937.pdf

adrians_de 11/14/06 02:06:14

Am reushit!!! Robinetul R2 are la capat un capac - pe care dc il desfaci potzi sa conectezi un furtun si sa il branshezi la un robinet de apa normal! Asha am facut si manometru meu a ajuns acum la 1,5 bari!

Sunt fericit - miine dimineata fac aerisirea la calorifere conform sfaturilor voastre - de la caloriferele de jos apoi la cele de sus!

coti 11/14/06 12:51:30

Citat:
În prealabil postat de adrians_de

@COTI - am citit pe forum ca tu ai un buderus - tu ai robinetul asta de apa la manometru?

La mine e alta situatie. Am o centrala in condensatie cu boiler extern de 300L si totul e montat intr-o incapere unde e un paienjenis de tevi, vase de expansiune si tot felul de chestii. Stiu doar atat, ca umplerea instalatiei se face prin retur. Practic, am o teava care leaga circuitul de apa al casei cu returul instalatiei de incalzire. Manometrul e pe centrala, intr-adevar. La firma am o situatie similara: alimentarea cu apa o fac prin returul caloriferului din baie si tot acolo langa calorifer unde am robinetul de umplere am si un manometru. Am recurs la aceasta metoda pentru ca ar fi insemnat sa trag peste 20 m de teava si sa mai gauresc nu stiu cati pereti numai ca sa fac alimentarea dupa sistemul clasic.
Vezi ca s-ar putea si la tine sa fie la fel. Totusi ma mir ca nu ti-a explicat cel care ti-a facut instalatia cum se face umplerea si cum se umbla cu termostatul de ambianta. Un alt semn de intrebare e faptul ca la 0,9 bari nu iesea apa sau aer din calorifere. Vezi sa nu fie manometrul defect!Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

adrians_de 11/15/06 09:38:05

am facut ieri aeririserea la calorifere si presiunea la barometru a scazut in zona verde care e intre 1 si 2 atmosfere. L-am lasat asa la 1,2.

Numai la mansarda (cred ca din cauza diferentei de nivel) nu iesea apa/aer. la restul iesea. La presiunea de 1,5 a iesit si apa. Dar presiunea nu era f. mare - cum aveam la bloc la etajul 8. Asta nu stiu dc din cauza valvei de aerisere de la calorifere.

clipire 11/23/06 15:56:03

nu cumparati centrala frantuzeasca!
 
:capu: :hammer:
Nu iti lua Saunier Duval Thema Clasic, eu am luat si am probleme cu ea la 2 ani de la montaj, am schimbat acum o luna debitmetrul / se declansa singura la arzator, nu mai dadea apa calda......pret 200 roni/manopera,deplasare,piesa.
Acum schimb vana cu 3 cai pentru ca s/a fisurat , este din PA66 30 GF adica poliamida cu 30%fibra de sticla, a avut por din turnare...pret 570 roni/ manopera,deplasare,piesa.
Imi curgea foarte vag apa calda printr/o fisura ca un fir de par care urma sa sparga piesa in timp, dar uda si pe sub centrala, asa ca...
Firma care mi/a vandut/o acum 2 ani a fuzionat cu Vaillantul care are service/ul lor, tot ei sunt si importatori unici la piese, asa ca ai, n/ai, dai.......! Adica monopol!:321:
Buna afacere ce sa zic!
Daca se mai strica imi iau alta, ceva german!

danb 11/23/06 18:37:01

Sa-ti zic de Vaillant... sau mai bine nu... si scrie ceva de made in Germany pe ea.

danco_01 11/23/06 23:38:07

Mai oameni buni, eu unul nu prea ma tin de tastatura sa dau sfaturi la altii... dar vad ca nu ma pot abtine de data asta...
Eu am avut saunier duval cu tiraj natural, si am fost multumit de ea.
acum am alta, (noua) cu tiraj fortat si (inca) nu am probleme.
............
Apoi... citesc mai sus, la cineva care pare sa se priceapa... niste explicatii cu iesitul apei din instalatie din cauza presiunii, ca apoi sa intre aer...
Sincer eu n-am mai auzit asa ceva, si nu-s atehnic.
Presiunea creste foarte putin pe o instalatie de 100-200 litri cu o centrala normala, (nu una de cartier) 0,1 - 0,2 bar. Apa NU are pe unde sa iasa decat ca o avarie, daca trece peste limita permisa prin supapa de siguranta (vezi cartea tehnica) apa nu iese in mod frecvent din centrala... Apoi, aer NU are pe unde sa intre inapoi in instalatie. Daca s-a depasit presiunea, supapa de siguranta se deschide, elimina surplusul de presiune, si apoi se inchide.
Am sau nu dreptate?
Apoi, problemele de presiune pot aparea datorita faptului ca centrala e montata la subsol, si noi vrem caldura pana in mansarda.
Ca sa avem apa pana in mansarda, umplem circuitul de apa, care e (din fizica) o coloana.
1 bar = 10m coloana apa.
Daca tu ai in subsol 1,5 bari - e ok, dar presiunea in mansarda (la o diferenta de nivel de 10 m va fi de 0,5 bari... (e logic?)..
Asa ca pune mana si cheama un instalator, si nu te juca tu la robineti sau butoane, ca daca n-ai prospect la ea probabil nu ai nici garantie... si ai sa vezi ce bine e la casa in Ianuarie cand te "lasa" centrala, si aia de la service te programeaza peste o saptamana.... Eu am simtit-o din cauza unor pene de curent de 5-6 ore... si mi-a fost de ajuns.
Hai, bafta! si nu va jucati cu focu'.

fengshui 12/06/06 12:16:32

cronotermostat baxi bct 102
 
Cum poate fi folosit acest cronotermostat? desi exista un manual de utilizare, el nu prea este pe intelesul tuturor. Cum se realizeaza trecerea de pe manual pe automat si invers?

marinionescu 12/13/06 10:56:22

Totusi creste presiunea
 
Am o centrala Vaillant de 24 KW care are un comportament ciudat.
Am aerisit caloriferele si am 1,2 bar pres in instalatie la temp de 60 grade C a agentului din instalatie , dupa 2 - 3 zile in aceleasi conditii de temperatura presiunea creste la 1,6 - 1,7 bar .
Daca scot apa din instalatie pina la p=1,2 bar dupa 3 zile am iarasi p=1,7 bar .
Am centrala de 3 ani si pina acum a functionat impecabil .
Are cineva idee ce se intimpla ?

power1style 12/13/06 11:36:07

Nu are centrala cumva o valva ce regleaza tensiunea din interiorul circuitului automat la 1.7bar?[SIZE=1][COLOR=SlateGray]"Nu poti face ce vrei?/ Fa doar ce poti./A vrea este o nebunie/Cand n-ai in mana puterea." Leonardo da Vinci[/COLOR][/SIZE]

coti 12/13/06 11:59:01

E posibil ca robinetul de umplere sa nu mai inchida perfect (depuneri de piatra sau o mizerie intepenita) si atunci iti intra apa pe instalatie din reteaua de apa.Surviving and living your life successfully require courage. The goals and dreams you're seeking require courage and risk taking. Learn from the turtle; it only makes progress when it sticks out its neck.

marinionescu 12/13/06 12:55:09

Citat:
În prealabil postat de power1style
Nu are centrala cumva o valva ce regleaza tensiunea din interiorul circuitului automat la 1.7bar?
Nu am spus 1,7 bar orientativ pt ca a crescut si peste 2 bar

marinionescu 12/13/06 12:58:16

Multumesc pentru raspunsuri .
Ma gindesc sa nu cumva sa treaca apa din circuitul de incalzire apa calda menajera in circuitul de incalzire calorifer si astfel sa creasca presiunea in centrala .

power1style 12/13/06 13:14:02

Daca presiunea creste, fara a se opri la o anumita limita atunci s-ar putea sa fie probleme cu robinetul pentru umplere a instalatiei.
Daca centrala are cativa ani in spate si nu a fost niciodata in ,,revizie'' iti recomand sa chemi o firma specializata sa iti faca revizia. Costul ii destul de mic iar din cate stiu eu reviziile sunt obligatori la un interval de timp.

Ca un fapt divers, sa iti faci o idee din ce cauza se poate bloca robinetul, de la filtrul de gaz am scos pietricele destul de mici si cateva fire de nisip. Cauza: cand s-a schimbat un tronson de teava de gaz din Cluj, s-a lucrat in stil romanesc iar teava era murdara in interior cand a fost pusa. La fel se poate intampla si la apa, chiar daca capetele tevilor sunt sigilate pana sunt montate.[SIZE=1][COLOR=SlateGray]"Nu poti face ce vrei?/ Fa doar ce poti./A vrea este o nebunie/Cand n-ai in mana puterea." Leonardo da Vinci[/COLOR][/SIZE]


Ora este GMT +3. Ora este acum 07:13:42.


Rulează cu: vBulletin Version 3.0.0 Gamma
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.